Gå til innhold

tips til andre medisiner som fungerer like bra som Lamictal

Anbefalte innlegg

Gjest ellibeth15

Jeg har gått på Lamictal et år nå, men må antakelig slutte pga utslett. Dette er ikke min beslutning men DPS'en som ikke tør å la meg gå på det lenger.

jeg er fortvilet da jeg har hatt god effekt av medisinen. Spesielt har jeg merket at jeg klarer å styre impulsiviteten min bedre. Jeg klarer å sitte ned og lytte til en person uten å avbryte og det er et et stort fremskritt!

Hvilke andre medisiner kan erstatte Lamictal? Hva med Litium?

Kan jeg eventuelt få Ritalin eller annet sentralstimulerende for å dempe impulsene?

jeg er diagnostisert med Bipolar 2 og engstelig personlighetsforstyrrelse.

Fortsetter under...

Gjest bipolarII jeg...visst

Så fint du har hatt så stort utbytte av Lamictalen! Hvor alvorlig er hudutslettet ditt? Er det konstant eller slik at det blusser opp av og til? Veldig synd om du må slutte på Lamictal når dere har klart å finne et preparat som responderer så godt på deg. Er jo det som er den store utfordringen i psykiatrien: å finne rett medisin. Ulike pasienter reagerer ulikt på medikamentene og mens noen kan få god effekt, virker den dårlig eller effekt uteblir for andre igjen.

Når det er sagt så betyr ikke det at du ikke kan få effekt av en annen stemningsstabiliserende. Men det gjenstår jo å se dersom det blir til slik DPS-et ditt vil at du skal seponere Lamictal helt.

Håper dere finner ut av det og at du fortsatt holder deg stabil! Tvi, tvi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...