Gå til innhold

hva slags liv

Anbefalte innlegg

Gjest fortapt jente

er det da. Skal ikke mer enn 4 dager uten lamictal til, før jeg blir helt elendig. Hvordan skal jeg noen gang fullføre en utdannelse og komme meg ut i jobb når det er sånn? Er jo helt håpløst. Kommer meg ikke ut av senga. Sittet her med lap topen i hele dag. Bare sånn makaber følelse inni meg. Orker ikke denne følelsen.

Kan en lære seg å ha struktur? Forrige termin jobbet jeg bra med skolen og gjorde det bra på 3 eksamen. Iår har jeg nesten ikke fått lest, har 5 eksamener ...jeg er 24 år og går vk1 det vil si 17 åringer skal klare dette her. Alt er HÅPLØST. Jeg kommer aldri til å få noe liv. Det er hundre prosent meningsløst. Hva skal jeg gjøre resten av livet? Jeg blir slått ut etter bare 4 dager uten medisin. Kjenner meg skikkelig utsabil som om jeg klikker hvert øyeblikk. Håpløst liv. Jeg er ødelagt.

Kan en person lære seg å ha struktur til å kjøpe inn medisinen, ha regelmessige kostholdet som skal til for ikke bli kvalm (bivirkninger lamictal) og holde døgnrytmen og alt, når en aldri har hatt dette og holde seg frisk. Eller er det HÅPLØST. Burde bare bli i senga resten av livet kanskje? Her hjemme

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269151-hva-slags-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fortapt jente

Hvis du fungerer på lamictal, hvorfor la være? Hvis du må spise regelmessig for å få mindre bivirkninger, hvorfor ikke gjøre det da?

Skjønner ikke at folk absolutt må slutte med medisiner, når de virker og gir en et bedre liv, til syvende og sist..

fordi jeg blir ekstremt kvalm og kaster opp. Roter bort resepten. Tulliball. Og er rett og slett ikke flink til å sørge for å handle inn mat og holde struktur var jo det som var hele poenget med innlegget, råd til åssen fikse det.

Er ikke så lett alltid å ha i seg tabletter når de gir såpass alvorlig bivirkninger. Lærte på skolen om AIDS pasienter som får så sterk kvalme at de ikke orker ta medisinene som holder dem i live.

Er lettere å ta litiumen som ikke gir bivirkninger, men den hjelper tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269151-hva-slags-liv/#findComment-2177400
Del på andre sider

fordi jeg blir ekstremt kvalm og kaster opp. Roter bort resepten. Tulliball. Og er rett og slett ikke flink til å sørge for å handle inn mat og holde struktur var jo det som var hele poenget med innlegget, råd til åssen fikse det.

Er ikke så lett alltid å ha i seg tabletter når de gir såpass alvorlig bivirkninger. Lærte på skolen om AIDS pasienter som får så sterk kvalme at de ikke orker ta medisinene som holder dem i live.

Er lettere å ta litiumen som ikke gir bivirkninger, men den hjelper tydeligvis ikke.

Angående resept og medisiner + handling av mat, så kan du kanskje få hjelp av psykiatritjenesten til det? De kan legge i dosett for deg også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269151-hva-slags-liv/#findComment-2177424
Del på andre sider

Kan det bli en sirkel av virkninger? Om du tar lamictalen, så får du det bedre og kan da være mer konsentrert til å holde rede på resepter og mathandling, sånn at det igjen blir lettere å ta lamictal?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269151-hva-slags-liv/#findComment-2177443
Del på andre sider

Annonse

Gjest fortapt jente

Angående resept og medisiner + handling av mat, så kan du kanskje få hjelp av psykiatritjenesten til det? De kan legge i dosett for deg også.

hm kanskje psykehuset kan legge opp dosett til meg så drar jeg opp engang hve 14. dag eller noe og henter dosett. Kan ikke ha noe hjelp på døren da jeg bor i kollektiv og holder sykdommen hemmelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269151-hva-slags-liv/#findComment-2177497
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...