Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg ville spørre deg om du har noen erfaring med Zyban som AD. Nå har jeg gått på 150 mg i to uker ( 1 tablett ), OG skal i morgen øke til 3oo mg.

Er Zyban som andre AD, at det tar ca. 2-3 uker før full virkning? Var nokså urolig og deprimert i begynnerfasen, men nå synes jeg det går mye bedre.

Vet at Zyban brukes som et middel for å slutte å røyke,og etter som jeg forstår får man da Zyban på blå resept?

Som AD betales jo veldig dyrt for denne medisinen.Kan det komme av at den ikke er godkjent som AD?

Kan man risikere at Zyban ikke bir godkjent?

Håper du vil svare på dette.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269229-nhd-zyban/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er Zyban som andre AD, at det tar ca. 2-3 uker før full virkning?

S: Ja, det er akkurat som ved andre AD.

Vet at Zyban brukes som et middel for å slutte å røyke,og etter som jeg forstår får man da Zyban på blå resept?

S: Nei, det må en betale selv (ved røykeslutt).

Som AD betales jo veldig dyrt for denne medisinen.Kan det komme av at den ikke er godkjent som AD?

S: Det blir sannsynligvis godkjent som AD under navnet Wellbutrin(e) fra 1. april. Du får det godkjent på "blå resept" etter begrunnet søknad fra legen din til NAV.

S: Nei, ikke om søknaden fra legen er godt begrunnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269229-nhd-zyban/#findComment-2178228
Del på andre sider

Er Zyban som andre AD, at det tar ca. 2-3 uker før full virkning?

S: Ja, det er akkurat som ved andre AD.

S: Nei, det må en betale selv (ved røykeslutt).

S: Det blir sannsynligvis godkjent som AD under navnet Wellbutrin(e) fra 1. april. Du får det godkjent på "blå resept" etter begrunnet søknad fra legen din til NAV.

S: Nei, ikke om søknaden fra legen er godt begrunnet.

Tusen takk for svar.Det var viktig for meg å få vite dette. *s*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269229-nhd-zyban/#findComment-2178451
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...