hidi, the scorpion Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1173313073' post='3561790] Avspenning er deilig. Jeg lurer på om jeg skal be om ny henvisning til psykomotorisk fysio, når de tar avspenning på meg, er jeg long gone. Men jeg likte ikke den dama jeg hadde sist, så jeg har vil ha ei anna. Kjemien må nesten stemme også. Viktigste av alt! Så hvis du har lært å si nei til noen, så tør kanskje flere enn deg å si nei, slik lukes folk ut av systemet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2180844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg har prøvd det en gang og hun skulle massere. Startet med føttene og da hun kom til leggene så begynte jeg og grine. Aner ikke hvorfor men da måtte vi avslutte og det skjedde hver gang så det ble dyre 5 minutter Jeg har også opplevd ett hav av følelser. Men noen ganger blir prisen for høy, og da er det kanskje like greitt og ikke forsette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Viktigste av alt! Så hvis du har lært å si nei til noen, så tør kanskje flere enn deg å si nei, slik lukes folk ut av systemet... Dama er grei og flink hun, men akkurat jeg og henne var ikke på samme planet. Jeg har lært meg og si nei ja, og jeg håper at andre klarer det også. Vi går jo til behandling for vår egen del, så det er viktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1173350746' post='3562096] Dama er grei og flink hun, men akkurat jeg og henne var ikke på samme planet. Jeg har lært meg og si nei ja, og jeg håper at andre klarer det også. Vi går jo til behandling for vår egen del, så det er viktig. Var den til meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1173350746' post='3562096] Dama er grei og flink hun, men akkurat jeg og henne var ikke på samme planet. Jeg har lært meg og si nei ja, og jeg håper at andre klarer det også. Vi går jo til behandling for vår egen del, så det er viktig. Selvfølgelig var den til meg! Er helt på jordet jeg.... Ja, det er kjempeviktig å si nei, og viktig at behandler og pasient er på samme planet i det minste! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Selvfølgelig var den til meg! Er helt på jordet jeg.... Ja, det er kjempeviktig å si nei, og viktig at behandler og pasient er på samme planet i det minste! Den var til deg ja ) Hun her fysiodama mente at det måtte ha skjedd noe fælt i livet mitt, derfor hadde jeg de symptomene jeg hadde (ville ikke høre på diagnosene mine)Men det hadde ikke skjedd noe fælt, det var da guttungen ble født, og det er ikke fælt, men ett lite mirakel ) Jeg strevde med å få henne til og skjønne at jeg hadde alt dette pga sykdom. Så til slutt takket jeg for meg. Men hun gav en knallgod ansiktsmassasje, det skal hun ha. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1173351764' post='3562138] Den var til deg ja ) Hun her fysiodama mente at det måtte ha skjedd noe fælt i livet mitt, derfor hadde jeg de symptomene jeg hadde (ville ikke høre på diagnosene mine)Men det hadde ikke skjedd noe fælt, det var da guttungen ble født, og det er ikke fælt, men ett lite mirakel ) Jeg strevde med å få henne til og skjønne at jeg hadde alt dette pga sykdom. Så til slutt takket jeg for meg. Men hun gav en knallgod ansiktsmassasje, det skal hun ha. Hun hørtes ikke helt god ut, nei! Hvorfor må _alle_ på død og liv ha opplevd noe forferdelig en eller annen gang? Jeg har hatt en god og trygg barndom og ungdomstid. Ikke har jeg opplevd noe spesielt vondt siden heller, men tvertimot mye godt! Dødsfall i familien har vært naturlig og pga alderdom etc. Det blir som å si at tannverk kan forklares utfra elendig barndom, og psykologer kan "helbrede" deg fra tannverk. Smerter er de fleste ganger nettopp det; smerter! Forstsegpåere er de verste mennesker som finnes! Fri meg fra dem. Snakket med mange, litt eldre kvinner på riksen, og mange sliter med smerter og andre verre saker, men for et humør! Og latteren satt så løst at det var helt befriende! Slike personligheter elsker jeg... Hvordan fortonte/fortoner smertene seg hos deg, som har store problemer med urinblære etc.? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hun hørtes ikke helt god ut, nei! Hvorfor må _alle_ på død og liv ha opplevd noe forferdelig en eller annen gang? Jeg har hatt en god og trygg barndom og ungdomstid. Ikke har jeg opplevd noe spesielt vondt siden heller, men tvertimot mye godt! Dødsfall i familien har vært naturlig og pga alderdom etc. Det blir som å si at tannverk kan forklares utfra elendig barndom, og psykologer kan "helbrede" deg fra tannverk. Smerter er de fleste ganger nettopp det; smerter! Forstsegpåere er de verste mennesker som finnes! Fri meg fra dem. Snakket med mange, litt eldre kvinner på riksen, og mange sliter med smerter og andre verre saker, men for et humør! Og latteren satt så løst at det var helt befriende! Slike personligheter elsker jeg... Hvordan fortonte/fortoner smertene seg hos deg, som har store problemer med urinblære etc.? Jeg treffer også humørspredere på Riksen, og har lært mye av det. Humor er viktig. Jeg har brennendes smerter i blæra, det har avtatt litt når urinen ble ledet bort, men ikke helt. I tillegg kommer det "knivstikk" (kjennes slik ut) Da er det akkurat som noen vrir rundt en kniv inni der. Det har jeg enda. Så verker urinrøret, det stikker og svir og brenner. Og så kommer det en intens smerte ved jevne mellomrom. I tillegg så er bekkenet blitt alt for stramt, og det verker på samme måte som en bekkenløsning. Kjenner igjen smerten fra da jeg gikk gravid. Men dette er heldigvis bare i perioder. I tillegg verker leddene og ryggen. Dette er mest sannsynlig en sammenheng, men legene har foreløpig bare teorier. Nå har jeg fått komplikasjoner med tarmene, så magen verker en god del, mageknip rett og slett. Blodet mitt er for surt, så jeg er konstant trøtt, både pga blodet og bivirkninger av medisinen for det. Dæven, nå hørtes jeg ut som den hypokonderen her. Det ble så voldsomt når jeg skrev det ned. Jeg tenker jo ikke over det til vanlig, bare vet at smertene er der. Er det som bekkenløsningsmerter du har? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1173357388' post='3562335] Jeg treffer også humørspredere på Riksen, og har lært mye av det. Humor er viktig. Jeg har brennendes smerter i blæra, det har avtatt litt når urinen ble ledet bort, men ikke helt. I tillegg kommer det "knivstikk" (kjennes slik ut) Da er det akkurat som noen vrir rundt en kniv inni der. Det har jeg enda. Så verker urinrøret, det stikker og svir og brenner. Og så kommer det en intens smerte ved jevne mellomrom. I tillegg så er bekkenet blitt alt for stramt, og det verker på samme måte som en bekkenløsning. Kjenner igjen smerten fra da jeg gikk gravid. Men dette er heldigvis bare i perioder. I tillegg verker leddene og ryggen. Dette er mest sannsynlig en sammenheng, men legene har foreløpig bare teorier. Nå har jeg fått komplikasjoner med tarmene, så magen verker en god del, mageknip rett og slett. Blodet mitt er for surt, så jeg er konstant trøtt, både pga blodet og bivirkninger av medisinen for det. Dæven, nå hørtes jeg ut som den hypokonderen her. Det ble så voldsomt når jeg skrev det ned. Jeg tenker jo ikke over det til vanlig, bare vet at smertene er der. Er det som bekkenløsningsmerter du har? Hvordan sjekker man det om surt blod? Har hørt om dette før, jeg er også konstant trøtt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hvordan sjekker man det om surt blod? Har hørt om dette før, jeg er også konstant trøtt. Det sjekker man ved ett lite stikk i fingeren, blod oppi ett lite rør som de stapper inn i en maskin. Selve prøven heter BaseEcess, og måler syre-base forholdet i blodet. Er verdiene minus, er det for surt. +3 til -3 er innenfor normalen tror jeg. Jeg var oppe i over -10, og da sløvet jeg rundt her. Nå kan det være mange grunner til at du er trøtt, men det er fort gjort og ta en slik prøve. Eneste er at ikke alle legekontor kan det, og man må til ett sykehus. Jeg har dette pga en liten defekt i nyrene, har de funnet ut etter at jeg har tatt utvidet prøver. Grunnen til at de er så nøye med meg, er at jeg har en urostomi og må følge med på nyrene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1173358359' post='3562366] Det sjekker man ved ett lite stikk i fingeren, blod oppi ett lite rør som de stapper inn i en maskin. Selve prøven heter BaseEcess, og måler syre-base forholdet i blodet. Er verdiene minus, er det for surt. +3 til -3 er innenfor normalen tror jeg. Jeg var oppe i over -10, og da sløvet jeg rundt her. Nå kan det være mange grunner til at du er trøtt, men det er fort gjort og ta en slik prøve. Eneste er at ikke alle legekontor kan det, og man må til ett sykehus. Jeg har dette pga en liten defekt i nyrene, har de funnet ut etter at jeg har tatt utvidet prøver. Grunnen til at de er så nøye med meg, er at jeg har en urostomi og må følge med på nyrene. Oki dok. Har en ganske alvorlig sykdom selv altså. Har gått på prednisolon nå i 3 år, men virker som sykdommen kommer tilbake nå. Må sove hele tiden, er konstant trøtt og kjennes som jeg har melkesyre i alle muskler. Legen har tatt alle mulige prøver og jeg er "frisk som en fisk" . Kan man i så fall gjøre noe med det sure blodet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Oki dok. Har en ganske alvorlig sykdom selv altså. Har gått på prednisolon nå i 3 år, men virker som sykdommen kommer tilbake nå. Må sove hele tiden, er konstant trøtt og kjennes som jeg har melkesyre i alle muskler. Legen har tatt alle mulige prøver og jeg er "frisk som en fisk" . Kan man i så fall gjøre noe med det sure blodet? Nå husker jeg at det var deg jeg diskuterte prednisolon med, da jeg gikk på det. ) Det kan reguleres med natrontabletter, det er det eneste form for medisinering som er. Jeg går nå på 6 gram om dagen, men på sikt skal jeg ned i vedlikeholdsdose på 1-2 gram. Det har ett navn dette med surt blod, men jeg husker det ikke, annet enn at det var vanskelig og skrive ;o) Du kan jo nevne det for legen, er jo fort gjort og ta en prøve, svaret får du med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1173357388' post='3562335] Jeg treffer også humørspredere på Riksen, og har lært mye av det. Humor er viktig. Jeg har brennendes smerter i blæra, det har avtatt litt når urinen ble ledet bort, men ikke helt. I tillegg kommer det "knivstikk" (kjennes slik ut) Da er det akkurat som noen vrir rundt en kniv inni der. Det har jeg enda. Så verker urinrøret, det stikker og svir og brenner. Og så kommer det en intens smerte ved jevne mellomrom. I tillegg så er bekkenet blitt alt for stramt, og det verker på samme måte som en bekkenløsning. Kjenner igjen smerten fra da jeg gikk gravid. Men dette er heldigvis bare i perioder. I tillegg verker leddene og ryggen. Dette er mest sannsynlig en sammenheng, men legene har foreløpig bare teorier. Nå har jeg fått komplikasjoner med tarmene, så magen verker en god del, mageknip rett og slett. Blodet mitt er for surt, så jeg er konstant trøtt, både pga blodet og bivirkninger av medisinen for det. Dæven, nå hørtes jeg ut som den hypokonderen her. Det ble så voldsomt når jeg skrev det ned. Jeg tenker jo ikke over det til vanlig, bare vet at smertene er der. Er det som bekkenløsningsmerter du har? Jeg treffer også humørspredere på Riksen, og har lært mye av det. Humor er viktig. Jeg har brennendes smerter i blæra, det har avtatt litt når urinen ble ledet bort, men ikke helt. I tillegg kommer det "knivstikk" (kjennes slik ut) Da er det akkurat som noen vrir rundt en kniv inni der. Det har jeg enda. Så verker urinrøret, det stikker og svir og brenner. Og så kommer det en intens smerte ved jevne mellomrom. Høres forferdelig ut! Vet de hva som er årsaken? Man får jo inderlig håpe at de smertene forsvinner etter neste operasjon, for da skulle du fjerne både blæra og urinrøret, forsto jeg? Hvordan er bekkenet blitt for trangt? høres skrekkelig ubehagelig ut... I tillegg verker leddene og ryggen. Dette er mest sannsynlig en sammenheng, men legene har foreløpig bare teorier. Mener du sammenheng med blæreproblemene eller bekkenet? Nå har jeg fått komplikasjoner med tarmene, så magen verker en god del, mageknip rett og slett. Det er vel også kanskje relatert til blæra. Blodet mitt er for surt, så jeg er konstant trøtt, både pga blodet og bivirkninger av medisinen for det. Dæven, nå hørtes jeg ut som den hypokonderen her. Absolutt ikke, synes det er ille at noen får omtrent "alt"! Og de fleste av oss går ikke rundt og tenker på plagene konstant, det holder at smertene er der. Er det som bekkenløsningsmerter du har? Ja, det er det! Men i tillegg så har jeg endel isjias-stråling ned i høyre fot, og den kommer og går uten at jeg helt vet hva som utløser den... I de periodene, blir de lite med søvn og da er det vanskelig å holde humøret oppe! Jeg tar det forsiktig i hverdagen, og da kan jeg holde de vanlige bekkensmertene litt i sjakk, men det skal så lite til før de blir riktig ille. Ellers er jeg helt frisk! *lol* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg treffer også humørspredere på Riksen, og har lært mye av det. Humor er viktig. Jeg har brennendes smerter i blæra, det har avtatt litt når urinen ble ledet bort, men ikke helt. I tillegg kommer det "knivstikk" (kjennes slik ut) Da er det akkurat som noen vrir rundt en kniv inni der. Det har jeg enda. Så verker urinrøret, det stikker og svir og brenner. Og så kommer det en intens smerte ved jevne mellomrom. Høres forferdelig ut! Vet de hva som er årsaken? Man får jo inderlig håpe at de smertene forsvinner etter neste operasjon, for da skulle du fjerne både blæra og urinrøret, forsto jeg? Hvordan er bekkenet blitt for trangt? høres skrekkelig ubehagelig ut... I tillegg verker leddene og ryggen. Dette er mest sannsynlig en sammenheng, men legene har foreløpig bare teorier. Mener du sammenheng med blæreproblemene eller bekkenet? Nå har jeg fått komplikasjoner med tarmene, så magen verker en god del, mageknip rett og slett. Det er vel også kanskje relatert til blæra. Blodet mitt er for surt, så jeg er konstant trøtt, både pga blodet og bivirkninger av medisinen for det. Dæven, nå hørtes jeg ut som den hypokonderen her. Absolutt ikke, synes det er ille at noen får omtrent "alt"! Og de fleste av oss går ikke rundt og tenker på plagene konstant, det holder at smertene er der. Er det som bekkenløsningsmerter du har? Ja, det er det! Men i tillegg så har jeg endel isjias-stråling ned i høyre fot, og den kommer og går uten at jeg helt vet hva som utløser den... I de periodene, blir de lite med søvn og da er det vanskelig å holde humøret oppe! Jeg tar det forsiktig i hverdagen, og da kan jeg holde de vanlige bekkensmertene litt i sjakk, men det skal så lite til før de blir riktig ille. Ellers er jeg helt frisk! *lol* Bekkenet er blitt stramt for jeg kniper hele tiden. Smerter og den forbanna doflyinga gjorde at jeg hele tiden "holdt igjen" Jeg har to sykdommer, de gjør at blæra blir full i sår, og syke celler. Men ellers er jeg også helt frisk ) Jeg håper at ikke bekkenet og isijasen plager deg for mye fremover! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1173360781' post='3562468] Bekkenet er blitt stramt for jeg kniper hele tiden. Smerter og den forbanna doflyinga gjorde at jeg hele tiden "holdt igjen" Jeg har to sykdommer, de gjør at blæra blir full i sår, og syke celler. Men ellers er jeg også helt frisk ) Jeg håper at ikke bekkenet og isijasen plager deg for mye fremover! Ja, det kan jeg tenke meg! Så mange tilleggssmerter, man kan få av å ha vondt ett sted. Knipe på seg bekkensmerter, og jeg som håpet å knipe dem vekk.... Vi får forsøke å ha det så greit vi kan med det vi har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Ja, det kan jeg tenke meg! Så mange tilleggssmerter, man kan få av å ha vondt ett sted. Knipe på seg bekkensmerter, og jeg som håpet å knipe dem vekk.... Vi får forsøke å ha det så greit vi kan med det vi har. Jeg gjør det beste ut av det jeg ) Vi har alltid prioritert at vi skal leve, ikke bare fokusere på at jeg er syk. Så da har jeg og sambo gjerne kombinert opphold på Riksen med en god middag nede i sentrum før eller etter. Tatt en Sverigetur etter ett besøk på poliklinikken. Og nå skal vi lade opp til denne operasjonen med en sydentur. Jeg må jo ta hensyn til kroppen min, men har valgt og fokusere på løsninger, istedenfor hindringer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1173361521' post='3562508] Jeg gjør det beste ut av det jeg ) Vi har alltid prioritert at vi skal leve, ikke bare fokusere på at jeg er syk. Så da har jeg og sambo gjerne kombinert opphold på Riksen med en god middag nede i sentrum før eller etter. Tatt en Sverigetur etter ett besøk på poliklinikken. Og nå skal vi lade opp til denne operasjonen med en sydentur. Jeg må jo ta hensyn til kroppen min, men har valgt og fokusere på løsninger, istedenfor hindringer. Hørtes flott ut å kombinere det med middag og andre turer! Legen min ba meg se på det som en liten ferie, for jeg er ellers stort sett hjemme! Da måtte jeg le... Går heller ikke rundt og sturer, har ingen tro på at det hjelper noen. Har jo barn å ta hensyn til også, og vi har det topp sammen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/269279-nettverk/page/2/#findComment-2181585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.