Gå til innhold

NHD: Skifte av medisin

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå over fra seroxat til fontex.

Jeg står på 20 mg.

Fredag tok jeg kun 10 mg. seroxat...for så å starte på 10 mg. fontex på lørdag.

Det gikk fint...trodde jeg.

I dag mandag har jeg hatt veldig vondt i hodet og vært generelt uvel.

Jeg trodde jeg kunne gå direkte over til Fontex. Legen min sa det...men ettersom jeg har pille-angst så anbefalte han en uke med bare 10 mg. deroxat ...så 10 mg. fontex en uke...så full dose (20 mg)

Kan hodepinen og ubehaget i dag skyldes skifte?

Bør jeg først seponere seroxat FØR jeg starter forsiktig med fontex?

I dag tidlig tok jeg igjen 20 mg. seroxat...og kjenner meg fin nå.

Skal skifte pga. ekstrem vektøkning.

Men nå er jeg så engstelig...!!

Vet at seroxat kan være hard å seponere....men når jeg med en gang erstatter med fontex, hva da?

Svært takknemlig for svar.

Hilsen elefanten...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269298-nhd-skifte-av-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pillepiken

Tror det er bedre å gå rett over på den nye med., uten å seponere den andre helt først, for å unngå "nedtrappingsplager" som noen kan få om man trapper ned/slutter for brått.

Hodepine kan skyldes så mangt da.. Sannsynligvis er det ikke farlig, enten det nå skyldes medisinskifte eller influensa eller noe annet..

Tror det er bedre å gå rett over på den nye med., uten å seponere den andre helt først, for å unngå "nedtrappingsplager" som noen kan få om man trapper ned/slutter for brått.

Hodepine kan skyldes så mangt da.. Sannsynligvis er det ikke farlig, enten det nå skyldes medisinskifte eller influensa eller noe annet..

Mener du overlapping?

• 2 uker senere...
Gjest pillepike

Mener du overlapping?

Nå er du jo forhåpentligvis godt i gang med den nye medisinen. Håper ubehaget er over. Anyway: Det jeg mente var at jeg trodde det var lurest å bruke 20 mg. Fontex til den dagen du begynner på Seroxat. Og den dagen tvert kutte ut Fontex, men i stedet ta en dose Seroxat som tilsvarer 20 mg. Fontex. For hvis du tar mindre medisin en periode, får du gjerne symptomer som man ofte får under nedtrapping, uavhengig av om man begynner på ny medisin eller ikke. Vet ikke om dette ble forståelig en gang

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...