Gå til innhold

ICI og Frosk - pingler og psyksik smerte

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner igjen pingle-fornemmelsen og redslenen for den psykiske smerten.

Det er så anstrengende å sitte der hos terapeuten, og å ikke klare å snakke om det som virkelig teller, så som forholdet man har til terapeuten. Og når relasjonen er blitt et problem, ja selve PROBLEMET, er det smertelig.

Jeg er inne i siste krampetrekning av et langt behandlingsløp, som jeg har avsluttet, og det er smertelig. Jeg har lukket den døren fordi det hele ble for vanskelig. Det var ikke rom for å ta opp det vanskelig forholdet vi hadde utviklet. Det gjør vondt å se tilbake på alle de anledningene jeg ikke fikk brukt. Det er vondt å tenke på all den psykiske smerten jeg har brent inne med.

Nå er det som om jeg sloss med en gjennomgående trist hang-over. Mitt livs viktigste relasjon er gått i oppløsning, og det endte ikke godt. Jeg er bare lei meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269318-ici-og-frosk-pingler-og-psyksik-smerte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer gjennom dette og bibb! Men skjønner at det gjør fryktelig vondt nå!

Men selvom du sier det ikke endte godt, så tror jeg du har tatt et viktig skritt mot noe bedre. Jeg er faktisk ganske sikker!

hilsen (for anledningen)

Det hele virker temmelig uoverskuelig, men jeg skal gjøre mitt beste.

Gjest bella - (tb)

Klart du er lei deg bibben, en viktig relasjon for deg er over. Vil tro du føler deg kanskje litt som en ny-klekket kylling, litt ustø i balansen og litt små forvirret. Det tar tid å finne fotfeste og det tar tid å finne veien man skal fortsette på, alene. en behandler relasjon skal ikke være den viktigste relasjonen man har -det tror jeg du har sett og smertelig erfart. På den andre siden kan man nå si at du er mottagelig for andre mennesker, i langt større grad enn du var tidligere. Alt du gjør nå er til det beste for deg selv, det er et konstruktivt og selv om det gjør vondt i øyeblikket - etterhvert kanskje vil føles mer som befriende.

Å være pingle/feig er noe helt annet, det motsatte av det du gjør nå- nemlig å bli værende i en ytterst destruktiv og ødeleggende relasjon. Du er modig og jeg håper du går en lysere tid i møte.

-take care

Annonse

Klart du er lei deg bibben, en viktig relasjon for deg er over. Vil tro du føler deg kanskje litt som en ny-klekket kylling, litt ustø i balansen og litt små forvirret. Det tar tid å finne fotfeste og det tar tid å finne veien man skal fortsette på, alene. en behandler relasjon skal ikke være den viktigste relasjonen man har -det tror jeg du har sett og smertelig erfart. På den andre siden kan man nå si at du er mottagelig for andre mennesker, i langt større grad enn du var tidligere. Alt du gjør nå er til det beste for deg selv, det er et konstruktivt og selv om det gjør vondt i øyeblikket - etterhvert kanskje vil føles mer som befriende.

Å være pingle/feig er noe helt annet, det motsatte av det du gjør nå- nemlig å bli værende i en ytterst destruktiv og ødeleggende relasjon. Du er modig og jeg håper du går en lysere tid i møte.

-take care

Tusen, tusen takk.

klem

Jeg tror mange undervurderer sin evne til å tåle psykisk smerte. Mennesker tåler mye,

Tenk på mennesker som lever i krigsrammede områder preget av hungersnød...

"Man måste jamnføra..."

Men det er vondt når det er vondt.

Ja, jeg er enig i at man...ehh...jeg "måste jämnföra".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...