Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på noe i dag.

Når vi får nye medisiner,leser vi selvfølgelig gjennom pakningsvedlegget.

Vi finner ut at det kan være mange og "farlige" bivirkninger, og det er klart det påvirker oss.

I mange tilfeller blir vi så redde for å få noen av disse bivirkningene, at vi knapt nok tør å prøve medisinen.

Tenk om det kunne vært skrevet om de gode virkningene disse meds.kan -ha- også!

F.ex: * preparatet har meget god antidepressiv virkning

* preparatet hjelper godt mot angst.

* preparatet hjelper godt på selvtilliten.

* preparatet hjelper godt mot sosialangst.

*preparatet hjelper på GAD

* preparatet hjelper på konsentrasjonen.osv.

Lurer på om vi fikk lyst og mot til å prøve denne medisinen på grunn av alt det positive som er beskrevet,eller ville mulige bivirkninger skremt oss like mye som før?

Hva mener dere?

Gjest Nassa
Skrevet

Bivirkningsvedleggene er blitt mer og mer nøye med å liste opp alt man "kan" få. Dette er for å sikre seg juridisk, ikke sant? Enda det skjer uhyre få, det meste av det.

For moro skyld leste jeg vedleggene til slikt jeg har tatt i alle år (vanlige smertestillende, piller for diare, astmamedisin osv) og skulle jeg begynt med de midlene i dag, ville jeg helt sikkert vært livredd!

He he.

:0

Skrevet

Bivirkningsvedleggene er blitt mer og mer nøye med å liste opp alt man "kan" få. Dette er for å sikre seg juridisk, ikke sant? Enda det skjer uhyre få, det meste av det.

For moro skyld leste jeg vedleggene til slikt jeg har tatt i alle år (vanlige smertestillende, piller for diare, astmamedisin osv) og skulle jeg begynt med de midlene i dag, ville jeg helt sikkert vært livredd!

He he.

:0

Hei.

Det er klart at alle bivirkningene må tas med,men jeg tenkte om vi ville reagere likedan hvis de -gode- virkningene også hadde vært med på pakningsvedlegget.

Altså om vi hadde veid bivirkengene opp mot de -gode- virkningene,og hva som ville veid mest på vektskålen.

dette er selfølgelig bare noen tanker,og helt teoretisk. :)

mvh

Skrevet

Ikke les pakningvedlegg hvis du er av den engstelige typen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...