mariex Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Kom til å tenke på noe i dag. Når vi får nye medisiner,leser vi selvfølgelig gjennom pakningsvedlegget. Vi finner ut at det kan være mange og "farlige" bivirkninger, og det er klart det påvirker oss. I mange tilfeller blir vi så redde for å få noen av disse bivirkningene, at vi knapt nok tør å prøve medisinen. Tenk om det kunne vært skrevet om de gode virkningene disse meds.kan -ha- også! F.ex: * preparatet har meget god antidepressiv virkning * preparatet hjelper godt mot angst. * preparatet hjelper godt på selvtilliten. * preparatet hjelper godt mot sosialangst. *preparatet hjelper på GAD * preparatet hjelper på konsentrasjonen.osv. Lurer på om vi fikk lyst og mot til å prøve denne medisinen på grunn av alt det positive som er beskrevet,eller ville mulige bivirkninger skremt oss like mye som før? Hva mener dere? 0 Siter
Gjest Nassa Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Bivirkningsvedleggene er blitt mer og mer nøye med å liste opp alt man "kan" få. Dette er for å sikre seg juridisk, ikke sant? Enda det skjer uhyre få, det meste av det. For moro skyld leste jeg vedleggene til slikt jeg har tatt i alle år (vanlige smertestillende, piller for diare, astmamedisin osv) og skulle jeg begynt med de midlene i dag, ville jeg helt sikkert vært livredd! He he. :0 0 Siter
mariex Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Skrevet 8. mars 2007 Bivirkningsvedleggene er blitt mer og mer nøye med å liste opp alt man "kan" få. Dette er for å sikre seg juridisk, ikke sant? Enda det skjer uhyre få, det meste av det. For moro skyld leste jeg vedleggene til slikt jeg har tatt i alle år (vanlige smertestillende, piller for diare, astmamedisin osv) og skulle jeg begynt med de midlene i dag, ville jeg helt sikkert vært livredd! He he. :0 Hei. Det er klart at alle bivirkningene må tas med,men jeg tenkte om vi ville reagere likedan hvis de -gode- virkningene også hadde vært med på pakningsvedlegget. Altså om vi hadde veid bivirkengene opp mot de -gode- virkningene,og hva som ville veid mest på vektskålen. dette er selfølgelig bare noen tanker,og helt teoretisk. mvh 0 Siter
Gjest ICI Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Ikke les pakningvedlegg hvis du er av den engstelige typen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.