Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du ikke nettopp begynt på Fluoxetin da...?

Det har nemlig jeg også....dvs. jeg har bare tatt en halv pille - for noen dager siden.

Har sånn angst for piller jeg. Så jeg skal prøve igjen...for jeg tror det er verd et forsøk. Har gått opp 25 kg. på seroxat...og det er ikke gøy!

Men du spurte jo om aurorix da.Jeg tror ikke man legger på seg av de. De virker også annerledes enn SSRI. Men om de er like effektive er det vel umulig å si. Det er så individuelt. Litt dumt det. Man må liksom prøve alt selv.

Håper du finner noen piller som virker bra for deg.

Jeg håper det samme for meg selv. Akk ja....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269427-aurorix/#findComment-2180483
Del på andre sider

Gjest aurorixbruker

Hei hei igjen... Aurorix har ikke de bivirkningene som ssri og tca, de er de eneste jeg tåler.(litt må man regne med også her,(iallefall jeg) men det er lite i forhold til de overnevnte) Virker på deprejon og angst, og er klarert for bruk mot sosial angst i utlandet. Man legger ikke på seg av dem, matlyst er ikke dårligere, sex liv kan fortsette som før, og skal være uproblematiske å seponere. og så får man masse energi. Eneste bivirkning kan være søvnproblemer og uro. Men da kan man bruke litt benzo eller litt remeron eller tolvon ved siden av. De to sistnevnte vil også øke den antidepressive effekten.

NHD har flere ganger sagt at de ville være hans førstevalg dersom han fikk en deprejon på grunn av bivirkningsprofilen.

I felleskatalogen står dosen oppført som 300 mg. Det er for lite. Man må bruke fra 450 til 900.

Du må imidlertid vente i fem uker etter siste fontex. Mao hemmere skal ikke bruker med ssri. Vanlivis er det fjorten dager, men akkurat med Fontex som har så lang halveringtid må du vente fem uker.

Synes du burde gi de ett forsøk. Men husk det med dosen, det har ikke legen noe peiling på, de bare lesere ut i fra felleskatalogen. Og der står det for lite.

Jeg begynte på 75 mg x2. og har økt med 150 mg pr uke.Men jeg er veldig forsiktig.

NHD starter på 150 x2.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269427-aurorix/#findComment-2180520
Del på andre sider

Hei hei igjen... Aurorix har ikke de bivirkningene som ssri og tca, de er de eneste jeg tåler.(litt må man regne med også her,(iallefall jeg) men det er lite i forhold til de overnevnte) Virker på deprejon og angst, og er klarert for bruk mot sosial angst i utlandet. Man legger ikke på seg av dem, matlyst er ikke dårligere, sex liv kan fortsette som før, og skal være uproblematiske å seponere. og så får man masse energi. Eneste bivirkning kan være søvnproblemer og uro. Men da kan man bruke litt benzo eller litt remeron eller tolvon ved siden av. De to sistnevnte vil også øke den antidepressive effekten.

NHD har flere ganger sagt at de ville være hans førstevalg dersom han fikk en deprejon på grunn av bivirkningsprofilen.

I felleskatalogen står dosen oppført som 300 mg. Det er for lite. Man må bruke fra 450 til 900.

Du må imidlertid vente i fem uker etter siste fontex. Mao hemmere skal ikke bruker med ssri. Vanlivis er det fjorten dager, men akkurat med Fontex som har så lang halveringtid må du vente fem uker.

Synes du burde gi de ett forsøk. Men husk det med dosen, det har ikke legen noe peiling på, de bare lesere ut i fra felleskatalogen. Og der står det for lite.

Jeg begynte på 75 mg x2. og har økt med 150 mg pr uke.Men jeg er veldig forsiktig.

NHD starter på 150 x2.

Hei.

Dette høres lovende ut,ble optimistisk jeg,vet man skal vente 5 uker etter Fluoxetinen.

Fikk forresten kjeft av legen i dag for jeg hadde lagt hjemme i 14 dager med grusomme bivirkninger,dumme meg ville være sterk og holde ut.

Gjør ikke det en gang til da.

Håper det går bra med deg.

klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269427-aurorix/#findComment-2180544
Del på andre sider

Har du ikke nettopp begynt på Fluoxetin da...?

Det har nemlig jeg også....dvs. jeg har bare tatt en halv pille - for noen dager siden.

Har sånn angst for piller jeg. Så jeg skal prøve igjen...for jeg tror det er verd et forsøk. Har gått opp 25 kg. på seroxat...og det er ikke gøy!

Men du spurte jo om aurorix da.Jeg tror ikke man legger på seg av de. De virker også annerledes enn SSRI. Men om de er like effektive er det vel umulig å si. Det er så individuelt. Litt dumt det. Man må liksom prøve alt selv.

Håper du finner noen piller som virker bra for deg.

Jeg håper det samme for meg selv. Akk ja....

Hei.

Desverre ble Fluoxetin feil for meg,jeg måtte slutte.

Husk bare at det er helt forskjelleg fra person til person hva som blir rett.

Ta sjansen og prøv men ikke gå lenge hvis du blir for dårlig

Jeg fikk kjeft av legen i dag fordi jeg lå å plaget meg alt for lenge.

Lykke til ,håper det går bra for deg.

Klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269427-aurorix/#findComment-2180584
Del på andre sider

Hei.

Desverre ble Fluoxetin feil for meg,jeg måtte slutte.

Husk bare at det er helt forskjelleg fra person til person hva som blir rett.

Ta sjansen og prøv men ikke gå lenge hvis du blir for dårlig

Jeg fikk kjeft av legen i dag fordi jeg lå å plaget meg alt for lenge.

Lykke til ,håper det går bra for deg.

Klem.

Takk :-)

Dersom ikke Fluoxetin funker på meg vil jeg også forsøke aurorix...helt klart.

Prøvede det faktisk såvidt for mange år siden, men synes virkningen ikke var så god som SSRI.

MEN...jeg ser nå at jeg prøvde i alt for kort tid (grunnet min vanlig angst...) og at dosen var alt for lav til å kunne gi et riktig bilde.

Vel....ennå er det håp for oss mbo. Vi gir oss ikke!

Lykke til med deg også. Jeg er spent på hvordan det går med deg.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269427-aurorix/#findComment-2180662
Del på andre sider

Annonse

Takk :-)

Dersom ikke Fluoxetin funker på meg vil jeg også forsøke aurorix...helt klart.

Prøvede det faktisk såvidt for mange år siden, men synes virkningen ikke var så god som SSRI.

MEN...jeg ser nå at jeg prøvde i alt for kort tid (grunnet min vanlig angst...) og at dosen var alt for lav til å kunne gi et riktig bilde.

Vel....ennå er det håp for oss mbo. Vi gir oss ikke!

Lykke til med deg også. Jeg er spent på hvordan det går med deg.

Klem

Hei Anna Sara.

Vi står på begge to og vi SKAL klare det.

angsten skal ikke få lov å knekke oss.

jeg er forresten begynt å meditere litt og ikke alltid men noen ganger finner jeg litt ro og andre ganger knekker jeg sammen men det er også lov,

sammen er vi sterke .

Stor klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269427-aurorix/#findComment-2181054
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...