Gå til innhold

Dobbeldiagnose

Anbefalte innlegg

Gjest dumsnilla

Har ei venninne som de to siste årene har vært sammen med en mann som har et alkoholproblem.Derfor har det vært mye frem og tilbake.

Vi som er hennes venner har bedt henne om å komme seg bort, men han greier å overtale henne til forsoning gang på gang.

Hun sier han er så snill når han er nykter. Hun har greid å holde seg unna han i tre mnd,men i det siste har de begynt å vanke sammen igjen, hun sier at de bare er venner.

I løpet av de mnd hun var alene pratet hun mye med meg og jeg fikk sjokk av hva hun fortalte..

Han utnytter seg av henne økonomisk

juger for henne

bruker trygden sin på røyk og øl, spiser gratis hos henne

bruker hennes bil, fyller aldri bensin

har lånt penger men har alltid en unnskjyldning når det skal betales tilbake

skjylder alltid på andre når noe går galt

snakker dritt om vennene hennes

bruker ungene hennes for å få medlidenhet

skal alltid ha greie på hvor hun skal og hvor hun har vært

kaller henne stygge ting når han er full

har stjålet penger for å kjøpe øl, disse har hun visst nok fått igjen

hun fikk et smykke av han til jul, dette tok han tilbake etter en krangel

har flere ganger gitt henne en blåveis i fylla, den ene gangen klaget han på at hun hadde så hardt hode, trodde han hadde knust en knoke etter slag

remsen er lang..

I perioder klamrer han seg til henne som om hun var mammaen hans..og det er vel da hun synes synd på ham.

Denne mannen har jo klart et rusproblem, men hva er tillegs diagnosen, han er svært ustabil og greier ikke å tenke langsiktig.

Og sist men ikke minst hva feiler det min venninne? Blir hun sammen med ham igjen tror jeg at jeg gir opp.

Er det noe håp for at han kan bli bedre? det tror ikke jeg.

Hva gjør jeg??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269447-dobbeldiagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...