Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Gjest mulig_bipolar?

Jeg går ikke på noen medisiner og fungerer rimelig fint.Men jeg tror kanskje jeg er litt småmanisk.Altså sånn feks når jeg er godt i gang med et prosjekt så kan jeg fint klare meg med minimalt med søvn.Men jeg vet at hvis jeg ikke passer på å få nok søvn så kan det tippe litt over da

Betyr det at jeg egentlig har bipolar lidelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269512-er-dette-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bipolar 100

hva mener du med tippe over?

har du noen gang hatt depresjoner da?

har du øket seksuell lyst og bruker mere penger når du er i de periodene du kaller småmanisk? Har du en følelse inni deg som minner om en god forelskelse eller er du mer irritabel? Eller veksler mellom dem og blir irritabel om folk går for sakte og prater for sakte? Prater du mer enn vanlig?

Jeg tror nok ikke det du beskriver peker på at du må være bipolar, om det kun er dette med at du sover litt mindre når du er opptatt av et prosjekt... Særlig ikke om du ikke har hatt episoder med depresjon også?

Men du har kanskje hatt depresjoner også, siden du tenkte tanken om at du kunne være bipolar ?

Minst 3 av disse (4 hvis du er irritabel og ikke oppstemt) må være oppfylt for å ha en hypomani:

1 økt aktivitet eller rastløshet

2 mer pratsom enn vanlig, prater i et kjør

3 distraherbarhet

4sterkt nedsatt søvnbehov

5økt seksuell energi

6overdrevent engasjement i 7lystbetonte aktiviteter med høy risiko for ubehagelige konsekvenser

8 økt sosialiering og tendens til å være over-familiær

Så kanskje er du normal.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269512-er-dette-normalt/#findComment-2182307
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...