Gjest mulig_bipolar? Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 Jeg går ikke på noen medisiner og fungerer rimelig fint.Men jeg tror kanskje jeg er litt småmanisk.Altså sånn feks når jeg er godt i gang med et prosjekt så kan jeg fint klare meg med minimalt med søvn.Men jeg vet at hvis jeg ikke passer på å få nok søvn så kan det tippe litt over da Betyr det at jeg egentlig har bipolar lidelse? 0 Siter
Gjest bipolar 100 Skrevet 8. mars 2007 Skrevet 8. mars 2007 hva mener du med tippe over? har du noen gang hatt depresjoner da? har du øket seksuell lyst og bruker mere penger når du er i de periodene du kaller småmanisk? Har du en følelse inni deg som minner om en god forelskelse eller er du mer irritabel? Eller veksler mellom dem og blir irritabel om folk går for sakte og prater for sakte? Prater du mer enn vanlig? Jeg tror nok ikke det du beskriver peker på at du må være bipolar, om det kun er dette med at du sover litt mindre når du er opptatt av et prosjekt... Særlig ikke om du ikke har hatt episoder med depresjon også? Men du har kanskje hatt depresjoner også, siden du tenkte tanken om at du kunne være bipolar ? Minst 3 av disse (4 hvis du er irritabel og ikke oppstemt) må være oppfylt for å ha en hypomani: 1 økt aktivitet eller rastløshet 2 mer pratsom enn vanlig, prater i et kjør 3 distraherbarhet 4sterkt nedsatt søvnbehov 5økt seksuell energi 6overdrevent engasjement i 7lystbetonte aktiviteter med høy risiko for ubehagelige konsekvenser 8 økt sosialiering og tendens til å være over-familiær Så kanskje er du normal. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.