Gå til innhold

Tanker om "timer".. mummling..

Anbefalte innlegg

Gjest ferri
Skrevet

Hei, håper noen har noen tips kanskje, vetje..:)

Skrev et veldig langt svar til Frosken nå netopp, og mens jeg skrev så begynnte jeg og spørre henne om noe helt annet en det vi pratet om, så tar det her i stede ;)

Jeg skriver "uendelig" her inne når jeg først setter igang, og det jeg skriver er egentlig ikke så mye jeg "tenker" over FØR jeg er igang. Det kommer litt ratt,ta,ta, sant..

Men når jeg snakker med en annen person i "virkeligheten", så er jeg bare en stille nøtt...!

Stemmen min forrandrer seg, den blir dyp og veldig mummlette tror jeg. Utydelig.

Når jeg er alene, så går tankene utrolig fort, kan prate veldig fort og klart også(ja, til megselv!!,hehe;).

Alt blir slått sammen og "analysert" til døde på sekunder, og jeg danner meg meninger øyeblikkelig.

Mens når jeg f.eks sitter og prater med psyk.sykepleier når vi har timer. Så er det helt tomt, jeg kommer ikke på noe jeg vil si, selv om jeg har 1000 ting jeg vil spørre om, så forsvinner alt og jeg blir blank. Og det virker litt nytteløst.

Noe av det tørr jeg ikke spørre henne om tror jeg.

Er så redd for og miste henne liksom, hun er jo utrolig viktig for meg.

Hva om jeg spør om noe hun ikke kan svare på, ville ikke hun da synes det var ubehagelig?

Men kanskje det ikke er hele grunnen.

Hvorfor har det seg sånn at jeg kan skrive som jeg tenker - og kanskje ville ha pratet her inne. At alt kommer mens jeg skriver på sekundet.

Mens når vi har timer, så er hodet mitt blankt og jeg ikke får ut et ord?

Høres vel dumt ut, men hva er vanlig..:

Tenker man over hva man skal si en stund før man sier det?

Eller kommer det automatisk?

Nå er jeg vant til at alt kommer automatisk tror jeg, hvorfor kommer det ikke automatisk når vi har timer, hvorfor er det helt blankt oppi skallebanken?

Hvis det ikke er vanlig at det kommer automatisk, kan jeg trene meg opp til og tenke før jeg prater fortere på en måte?

uff, det hørtes vel dumt ut, men jeg lurer virkelig, alle andre virker så "kvikke" "der ute" ,mens jeg bare er "kvikk" alene..

Kommer det av angsten...hvis det er det jeg har.. ;)

Gjest Rrose
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen din. Jeg skriver bedre enn jeg snakker.

Jeg tror på sett og vis at jeg står litt ved siden av meg selv. Jeg er så fokusert på omgivelsene mine at jeg ikke klarer å reagere i den farten jeg selv vil.

Det har noe med angst å gjøre. Prøv å danse hvis du er redd eller anspent, i mitt tilfelle, og jeg danser ganske ok når jeg slapper av, når jeg er redd så hakker og hopper armer og bein og jeg kan virkelig ikke følge rytmen. Organismen har stivnet. Jeg klarer heller ikke å tenke.

Jeg kjenner igjen det der med psykologen min. Jeg kan ofte bli interessert i en tanke når jeg går og surrer i mitt daglige liv...når jeg kommer til han er jeg enten ferdig med den eller jeg kommer ikke på den når jeg er der. Frustrerende det der.

Jeg tror kanskje det kan være lurt å skrive ned litt notater...

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Flott at du er i gang med behandling ferri. Noe av cluet med behandling er tiden fra en time til en annen, og hvordan man bruker den. Skriv ned alt dette du går og grubler/bekymrer deg for/ reflekterer over/irriterer deg over osv, ta det med deg til neste time. Da har dere noe å prate om og du unngår du en fullstendig tyssnad.

Gjest ferri
Skrevet

Flott at du er i gang med behandling ferri. Noe av cluet med behandling er tiden fra en time til en annen, og hvordan man bruker den. Skriv ned alt dette du går og grubler/bekymrer deg for/ reflekterer over/irriterer deg over osv, ta det med deg til neste time. Da har dere noe å prate om og du unngår du en fullstendig tyssnad.

Er litt bekymret over at jeg ikke gjør nok mellom timene jeg da. Det Blir fort til at jeg ikke orker så mye iblandt.. :(

Mye flinkere til og gå ut nå da, men det går litt i bølger.

Vi har pleid og skrive email til hverandre, psyk.sykepleier og jeg. Der har jeg delt MYE... Noe av det har vi kanskje pratet om i timen, men det er mye som er usagt..

Jeg har kanskje trodd litt at hun "husker jo alt" ;) Men må vel minne henne på ting iblandt kanskje ja.

jeg er hele tia så redd for og drite meg ut, og er så usikker på "_alt_".. men får vel gjøre som du sier..*senker hodet* :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...