Gjest Nenmor Skrevet 10. mai 2001 Del Skrevet 10. mai 2001 Jeg har nettopp vært å fjernet en føflekk i hodebunnen øverst i nakken. Den var ca. 8 mm stor, og så egentlig ufarlig ut, men jeg ville absolutt fjerne den. Den hadde nemlig vært vond den siste uka. Legen gikk med på det, men sa at det ikke var nødvendig da den så fin ut. Etter at den var skjert bort fikk jeg se på den mens den lå i glasset. Jeg ble meget skremt da jeg så hvor mye legen hadde skjert bort. En stor båtformet hudbit som var veldig tykk. På undersiden var det veldig mye underhudsfett, noe legen mente var helt normalt. Det som skremte meg var at jeg kunne skimte noe jeg innbilte meg var røtter til føflekken i underhudsfettet. Jeg spurte legen om hva dette var, men fikk ikke noe annet svar at det var underhudsfett. Men det jeg så var brunt og ikke hvitt, så jeg frykter at føflekken har vokst nedover. Hva ville du som lege ha gjort med meg som pasient? Han sente meg hjem i den tro at alt var i orden, føflekken så god ut. Jeg har ikke sovet godt siden 7/5 da jeg fikk fjernet føflekken. Jeg er helt i oppløsning klarer ikke å spise eller noe. Jeg må nemlig vente i 14 dager på resultatet. Jeg snakket meg legen på telefonen i dag, og spurte om det ikke gikk å få resultatet raskere. Men nei, det gikk ikke. Han mente at føflekken ikke så spesielt skummel ut, og hadde den vært det så ville han ha sent med besked om at det var mistanke om kreft og at resultatet hastet. Jeg er så usikker og redd. Kan legen ha unngått å se det brune jeg så i underhudsfettet, eller vil han bare ikke uroe meg før resultatet foreligger. Han lovet meg på tro og ære at han fortalte meg sannheten, men jeg vet hva jeg så. Hjelp meg, vær så snill... Nenemor 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26963-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-og-svar-meg-doktor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CBT Skrevet 11. mai 2001 Del Skrevet 11. mai 2001 Tenk etter: Hvilken erfaring har du i å bedømme utskjærte føflekker? Hva bygger du på når du mener at noe brunt i underhudsfettet betyr ondartethet? Har du noen gang tidligere sett underhudsfett og vet at det ikke skal være noe brunt i det? Finnes det noen fornuftig sammenheng mellom det du har sett og den konklusjon du trekker? Hvem tror du har mest erfaring i å bedømme slike utskjærte vevsbiter, du eller legen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26963-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-og-svar-meg-doktor/#findComment-110561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Underhudsfett kan være brunt. Mikroskopisk undersøkelse er eneste mulighet til å stille en sikker diagnose, så noe helt sikkert får du ikke vite før det resultatet foreligger, hverken fra legen din eller meg. Du sliter deg ut med unødig angst. Det er høyst sannsynlig at resultatet er godartet og at du har ødelagt 2 uker for deg selv med å grue deg for noe som ikke kommer til å skje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26963-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-og-svar-meg-doktor/#findComment-111023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.