Gå til innhold

Halsbrann

Gjest Maryam

Anbefalte innlegg

Gjest Maryam

Heisan! Har omsider klart å kjempe meg ut av spiseforstyrrelser etter 6 år med anorexia og 5 år med bulimi. Trodde livet skulle bli bra nå, men så enkelt var det ikke. Plages veldig med halsbrann (reflux) og er livredd dette da jeg har hørt at det kan lede til kreft i spiserøret. Er risikoen for dette veldig stor? Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre dette. Går ikke på noen form for medisinering, men skal snart inn til gastroskopi, og får da sikkert beskjed om å begynne med dette. Saken er at jeg er redd for å gå på syrenøytraliserende medisiner også da jeg har hørt at diss kan fremkalle Alzheimer. Snakk om problemstilling. Anyway, FInnes det noen trøstens ord eller gode råd til meg. Kan det finnes noen alternative behandlingsformer som kan gi god effekt?' Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bare si til deg at det må bare (og det SKAL det nok også) bare gå en vei:nemlig den rette.

Du får nok verken alzheimer eller kreft.

Det satser iallefall jeg på.

Tror og håper at det går bra.

Nei, jeg VET at det går bra!!

anyway:

Lykketil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Maryam! Du opplever nå at du blir bekymret for evt. senskader pga langvarig spiseforstyrrelse. Du skal først og fremst være stolt over hva du har mestret og fått til i forhold til mange års strev i forhold til anoreksia og bulimia- flott gjort av deg! Når det gjelder dine spørsmål er det svært skjelden at reflux slik du beskriver fører til kreft i spiserøret og når det gjelder Alzheimer sykdom er dette ennå en sykdom hvor det hersker mange forskjellige hypoteser,-hvor de fleste ennå ikke er medisinsk dokumentert. Fint at du skal til gastroskopi for å finne mer ut vedrørende din refluks- spiserør/mage( som nok mer skyldes mange år med brekninger?) enn kreftfare. Råder deg til å lage en liste over spørsmål som du ønsker å spørre legen om når du kommer til gastroskopi, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...