Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg 19 år, jobber som lærling, har en utrolig samboer og klarer meg sånn tålig greit økonomisk.. For nå snart 6 år siden møtte jeg 'veggen'. Høres rart ut? Ja, jeg var 13 år og slet med familie problemer. Orket ikke noenting.. begynte å skulke skolen, fordi jeg hadde hodeverk, og pga konsentrasjonsvansker. Mamma og pappa skilte seg, og dette var hardt for meg. Har en lillesøster som måtte skjermes fra dette mente mor. Så jeg fikk ansvaret for å passe på henne, som 13 åring. Jeg ble sint uansett hva folk sa til meg, uansett hvem som snakket til meg. Jeg ble sendt fra sykehus til sykehus, leger på leger kikket på meg, tok de scannet hodet mitt, for å se om de kunne finne noe der som gjorde at jeg hele tiden hadde hodeverk. Til slutt etter utallige penicillin kurer og andre antibiotika kurer fant de ut at det var psykisk stress på hjernen, hva enn det måtte være. De sa at jeg ble fort stresset, og da reagerte med hodeverk og sinne. Min mor har hele tiden vært ustabil om jeg kan kalle det det, psykisk syk, deprimert og har en utrolig evne til å få folk til å gjøre som hun vil.

Dette klarte hun også da med meg, da jeg gikk mitt 9ende år på grunnskole. Jeg ble fritatt fra alle aktiviteter pga det psykiske stresset jeg hadde.

Det jeg skal frem til nå er at jeg har vært lærling i ett år nå snart, på en kjempe plass! Trives med det jeg gjør, og liker de utfordringene jeg får..