Gå til innhold

NHD hva kan jeg forvente av DPS?

Anbefalte innlegg

Gjest melmøll

Du skriver at for sosial fobi er den beste behandlingen individuell kognitiv terapi.

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle få psykolog ved DPS, men de trakk tilbake tilbudet da jeg fikk plass i angstgruppe.

Vil du si at jeg har fått et dårligere tilbud? De hadde plutselig funnet ut at det beste for meg måtte være å kun gå i gruppeterapi, fremfor å gå både i gruppe og til psykolog. jeg er nå ikke sikker på om den avgjørelsen ble tatt etter mine interesser, mistenker at det er snakk om dårlig kapasitet på DPS.

Jeg har gått til en psykologistudent ved DPS i 6mnd, og det har vært til hjelp og støtte, men jeg skulle ønske jeg hadde fått oppfølging hos en erfaren psykolog. Samtalene satte igang en prosess, og jeg har vært deprimert etter at jeg sluttet hos studenten.

Nå har legen min sendt en forespørsel til DPS igjen om jeg kan få individuelle timer.

Hvor mye hjelp kan en egentlig regne med å få på DPS?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269734-nhd-hva-kan-jeg-forvente-av-dps/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er umulig for meg å besvare dette spørsmålet fordi de ulike DPS rundt i landet er helt forskjellige. Det er helt fra store psykiatriske avdelinger/sykehus med opptaksområde på mer enn 100.000 innbyggere til små enheter med et par spesialister og 12.000 innb i opptaksområdet.

For deg vil jeg tro at kvaliteten på behandlerne er viktigere enn om det er individuell- eller gruppebehandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...