Gjest melmøll Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Du skriver at for sosial fobi er den beste behandlingen individuell kognitiv terapi. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle få psykolog ved DPS, men de trakk tilbake tilbudet da jeg fikk plass i angstgruppe. Vil du si at jeg har fått et dårligere tilbud? De hadde plutselig funnet ut at det beste for meg måtte være å kun gå i gruppeterapi, fremfor å gå både i gruppe og til psykolog. jeg er nå ikke sikker på om den avgjørelsen ble tatt etter mine interesser, mistenker at det er snakk om dårlig kapasitet på DPS. Jeg har gått til en psykologistudent ved DPS i 6mnd, og det har vært til hjelp og støtte, men jeg skulle ønske jeg hadde fått oppfølging hos en erfaren psykolog. Samtalene satte igang en prosess, og jeg har vært deprimert etter at jeg sluttet hos studenten. Nå har legen min sendt en forespørsel til DPS igjen om jeg kan få individuelle timer. Hvor mye hjelp kan en egentlig regne med å få på DPS? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Det er umulig for meg å besvare dette spørsmålet fordi de ulike DPS rundt i landet er helt forskjellige. Det er helt fra store psykiatriske avdelinger/sykehus med opptaksområde på mer enn 100.000 innbyggere til små enheter med et par spesialister og 12.000 innb i opptaksområdet. For deg vil jeg tro at kvaliteten på behandlerne er viktigere enn om det er individuell- eller gruppebehandling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.