Gjest melmøll Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Jeg synes det er en merkelig ordning, at hvis du har angst og ikke tør å snakke i telefonen så blir du gitt en liste over psykologer du kan ringe? Tersklen for å søke hjelp via den er STOR! 0 Siter
Gjest bella - (tb) Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Ja det vil jeg tro den er. men ønsker du hjelp må du pushe deg selv til å søke den. Man kan ikke sitte på gjerdet og vente at et passende behandlingstilbud skal vandre forbi. 0 Siter
Gjest Anna Belinda Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Se på det som din første "øvelse" i terapien. Evt kan du jo skrive brev til dem om du 'feiger' ut. ;o) Det er bare du som kan få hjulene til å rulle! Lykke til! 0 Siter
bibben Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Hei, jeg har sittet med den "samme" listen....og ringt rundt. Ingen av de ca 20 psykologene jeg ringte til tok telefonen....så det trenger du ikke være redd for. De fleste hadde telefonsvarer, og hadde en bestemt telefontid i uken for nye, potensielle pasienter. De fleste psykologene ønsker å motta en forespørsel i skriftlig form, så du slipper å føle at du hopper over der gjerdet er lavest, ved å skrive. I et slikt brev kan du trygt være tydelig på hva saken gjelder. Det er viktig å gi et så flerdimensjonert bilde av deg selv som mulig. For ikke lenge siden var det her på DOL snakk om det å skrive en slik forespørsel til psykolog. Jeg mener å huske at Frosken kom med det råd å også skrive noe om ens egne ressurser. Altså ikke bare problemene man sliter med. Dette vil kunne gi psykologen et mer helhetlig bilde av deg. Det vil antagelig også være en idé å skrive noe om din egen motivasjon for å gå i behandling. Det kan ta litt tid å få napp, men hvis du sender et brev til alle på listen, er det stor sjanse for å få respons. De fleste som mottar et slikt brev, returnerer det hvis de ikke kan tilby deg behandling. Det er i alle fall min erfaring. Jeg har sendt 25 brev til psykologer for å få time, og 29 brev til psykiatere. Psykologene var flinke til å gi svar. Med psykiaterne var det verre. Av de 29 jeg skrev til, fikk jeg kun ett svar igjen, og det var, til alt overmål, negativt!!! Jeg ønsker deg imidlertid lykke til! 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Se på det som din første "øvelse" i terapien. Evt kan du jo skrive brev til dem om du 'feiger' ut. ;o) Det er bare du som kan få hjulene til å rulle! Lykke til! Jotakk, mine hjul er allerede i gang takket være fastlegen min :-) Jeg tenkte mer sånn generelt... 0 Siter
Gjest melmøll Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Hei, jeg har sittet med den "samme" listen....og ringt rundt. Ingen av de ca 20 psykologene jeg ringte til tok telefonen....så det trenger du ikke være redd for. De fleste hadde telefonsvarer, og hadde en bestemt telefontid i uken for nye, potensielle pasienter. De fleste psykologene ønsker å motta en forespørsel i skriftlig form, så du slipper å føle at du hopper over der gjerdet er lavest, ved å skrive. I et slikt brev kan du trygt være tydelig på hva saken gjelder. Det er viktig å gi et så flerdimensjonert bilde av deg selv som mulig. For ikke lenge siden var det her på DOL snakk om det å skrive en slik forespørsel til psykolog. Jeg mener å huske at Frosken kom med det råd å også skrive noe om ens egne ressurser. Altså ikke bare problemene man sliter med. Dette vil kunne gi psykologen et mer helhetlig bilde av deg. Det vil antagelig også være en idé å skrive noe om din egen motivasjon for å gå i behandling. Det kan ta litt tid å få napp, men hvis du sender et brev til alle på listen, er det stor sjanse for å få respons. De fleste som mottar et slikt brev, returnerer det hvis de ikke kan tilby deg behandling. Det er i alle fall min erfaring. Jeg har sendt 25 brev til psykologer for å få time, og 29 brev til psykiatere. Psykologene var flinke til å gi svar. Med psykiaterne var det verre. Av de 29 jeg skrev til, fikk jeg kun ett svar igjen, og det var, til alt overmål, negativt!!! Jeg ønsker deg imidlertid lykke til! Takk Bibben! :-) Det er ikke aktuelt for meg akkurat nå, så jeg tenkte mer generelt. Jeg var såå lettet da legen fikk meg inn på DPS, godt å slippe alle de telefonsamtalene. Men det høres bra ut at man kan skrive da, da er det jo ikke så ille som jeg trodde. Foreløpig venter jeg og ser an hvordan det går. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.