Gjest trøtt og sliten som fremdeles kjemper mot anoreksien Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Jeg 22 år og har slitt med alvorlig anoreksi og depresjon i 10 år. Jeg går til behandling og er ikke lenger så undervektig, når har jeg en BMI på 16. Jeg skal i prinsippet opp til 17,5, men sliter med å akseptere kroppen min så det blir enda en liten stund til det blir ytterligere vektøkning. Jeg prøver å studere deltid, men sliter med konsentrasjonen og at jeg er veldig trøtt. Jeg sliter med å holde meg våken på dagene, men utover ettermiddagen blir det vanligvis lettere. Men selv ved mange pauser pluss at jeg er ute å går meg en tur før jeg setter meg ned, så sliter jeg med å holde meg våken og dupper mye av hele formiddagen igjennom, innimellom blir det så mye som en times soving før jeg våkner igjen. Jeg prøver fortvilt å holde meg våken for å kunne holde god studieprogresjon og få lest det jeg skal i løpet av dagen. Har du noen ideer om hva som kan være grunnen og eventuelt hva som kan gjøres med det? Kan anoreksien eller depresjonen være årsaken til at jeg sliter med å huske ting, altså det jeg spør om er jeg kan ha tatt skade av alle disse årene? Kan man ta noen tester for å finne dette ut? Jeg har tatt MR før, når jeg var 16, kan ikke huske at de fant noe da. Jeg har ellers tatt litt fysisk "skade", jeg er benskjør og er ganske liten siden jeg ikke har hatt noen pubertet eller menarche. Siden jeg ikke har hatt pubertet har jeg heller ingen bryster, der så vidt noe der i det hele tatt. Vil jeg kunne uvikle bryster hvis jeg legger på meg mer med tiden? Eller er det "ødelagt" og jeg kommer til å forbli flatbrystet? Av medisiner går jeg på Fontex, Zopiclone, Nozinan og Fosamax og Caligran Forte. Pluss vitamintilskudd og Møllers dobbel. 0 Siter
Gjest Anna Belinda Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Dårlig konsentrasjon og tretthet kommer nok av at du får i deg for lite næring. 0 Siter
Gjest tillegg Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Jeg spiser omtrent 1600 kcal pr dag. 0 Siter
Gjest feil i tillegget Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Jeg spiser omtrent 1600 kcal pr dag. 1500 kcal inntar jeg, jeg skrev feil i stad. 0 Siter
Gjest tillegg 2 Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 1500 kcal inntar jeg, jeg skrev feil i stad. Jeg sover vanligvis nok med hjelp av innsovningsmedisinen zopiklone pluss nozinan. Det kan bli litt lite søvn av og til fordi jeg ikke kommer meg i seng på kveldene. I natt sov jeg godt over ti timer, men sloknet likevel som en stein da jeg prøvde å lese på formiddagen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.