Gå til innhold

Uregelmessig hjerteslag+hetebølger

Anbefalte innlegg

Gjest MInoca

Jeg er ei jente på 19. Av og til begynner hjertet mitt å slå fort,jeg kan nesten høre det selv,dette ved anstrengelser,og av og til når jeg er full og ska legge meg.Av og til blir jeg også kjempe varm. En gang på skolen testet vi blodtrykket, og da hadde jeg 126/92, og en puls på 52. Jeg er litt kraftig og hvis det kan ha noe å si. Er det noe galt med meg? Evnt. noe jeg kan gjøre? Eller er dette helt normalt??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26982-uregelmessig-hjerteslagheteb%C3%B8lger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Minoca.

Det er avgjørende hvilken frekvens (hvor høy puls)du får når hjertet "plutselig" begynner å gå fort, og under hvilke omstendigheter det skjer. Hvis du får høy puls (og da mener jeg f.eks. minst over 130) uten naturlig forklaring, vil det være av interesse å få det registrert.

Hvis din pulsøkning varer lenge (timer), vil det være enkelt å registrere med et EKG, f.eks. på et legekontor, legevakt, sykehus, etc. Hvis det er mer kortvarige episoder, må man ty til andre metoder, f.eks. ved hjelp av en båndspiller, som registrerer EKG over et helt døgn.

Ta det opp med din lege, slik at legen kan danne seg et bilde av hvordan det arter seg. Muligens er dette et normalt fenomèn som ikke trenger ytterligere utredning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...