Gå til innhold

Nå har jeg snart fått nok.

Anbefalte innlegg

Gjest Søsteren hans

Med denne broren min som i enhver diskusjon blir rasende fordi han mener at det er han som sitter med sannheten. Hans ikke-fysiske venner gir han nemlig signaler (pip i øret) på hva som er sant og ikke sant.

Vi andre skal respektere hans synspunkter. Han har nemlig en misjon her i livet (iflg.han selv) og det er å spre sannheten. Han skriver milelange brev til all verdens politikere.

I 15 år har han holdt på med en bok. En slags "bibel". Han har kommet lenger en Einstein, sier han og sitter med sannheten på hvordan verden henger sammen.

Jeg forsøker å si at det finnes flere "sannheter". Det kommer an på øynene som ser.

Da blir han rasende og sier at jeg har mye å lære og at det er dette han jobber med.

Han vil åpne øyne til folk.

Han har dessuten vrangsyn på ting og tang og mange konspirasjonsteorier. For å si det som det er. Jeg synes han blir rarere og rarere, jo mer han sitter for seg selv og grubler.

Ingen ting av fæle ting som skjer han er han skyld i selv. Det er andre som påfører han ulykke. Sist nå var at han fikk 20-30.000 i baksmell fordi han leverte selvangivelsen mange måneder for sent. Det var ikke hans skyld. Han måtte jo bruke tid til å skrive om krigen på den tiden.Og dermed er han rasende på skatteetaten og staten.

Han havner i sånne problemer om igjen og om igjen, men ingeting er hans egen skyld.

Vi har vært så tålmodige i familien, men nå kjenner jeg at jeg snart må begynne å holde meg på avstand.Jeg får jo ikke lov til å ha en eneste selvstendig mening.Han holder lange taler og prater et språk som bare han forstår. Og hvis man forsøker å bryte inn med noen kommentarer,blir han rasende og vi får høre at vi ikke respekterer han.Og vi er så grusomme og fæle alle sammen, hvis vi sier han i mot.

Innimellom klarer jeg å jatte med og da går det bra. Andre ganger greier jeg ikke og da er helvete løs.

NHD, du sa en gang at han er scizofren frem til det motsatte er bevist. En høytfungerende scizofren. Hvordan skal jeg takle han?

Blir helt matt av dette her.Tålmodigheten min er i ferd med å bli oppbrukt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269823-n%C3%A5-har-jeg-snart-f%C3%A5tt-nok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg står fast ved det jeg sa tidligere.

Han vil aldri bli anderledes om han ikke får behandling = medisiner i dette tilfellet.

Hvorfor sørger dere ikke for tvangsinnleggelse? Han er åpenbart psykotisk.

Gjest Søsteren hans

Jeg står fast ved det jeg sa tidligere.

Han vil aldri bli anderledes om han ikke får behandling = medisiner i dette tilfellet.

Hvorfor sørger dere ikke for tvangsinnleggelse? Han er åpenbart psykotisk.

Hvordan går man frem? Han vil aldri forstå at han er syk.Han kommer til å kutte kontakten med oss og tablettene kommer han ikke til å ta.

Jeg tror ikke en gang foreldrene våre vil innse hvor syk han virkelig er. De bor et 7-8 timers kjøretur unna.

Jeg har fortalt dem at han antagelig er schisofren, men det tror ikke min mor.Hun vet om alle hans spesielle interesser, men hun tror han bare er spesiell.

Det er nok bare jeg og den andre broren min som har forstått det. Vi kommer nok ikke til å få noen støtte for tvangsinnleggelse i fra vår mor. Litt mer usikker når det gjelder vår far.

Gjest bipolarII jeg...visst

Hvordan går man frem? Han vil aldri forstå at han er syk.Han kommer til å kutte kontakten med oss og tablettene kommer han ikke til å ta.

Jeg tror ikke en gang foreldrene våre vil innse hvor syk han virkelig er. De bor et 7-8 timers kjøretur unna.

Jeg har fortalt dem at han antagelig er schisofren, men det tror ikke min mor.Hun vet om alle hans spesielle interesser, men hun tror han bare er spesiell.

Det er nok bare jeg og den andre broren min som har forstått det. Vi kommer nok ikke til å få noen støtte for tvangsinnleggelse i fra vår mor. Litt mer usikker når det gjelder vår far.

En lege kan tvangsinnlegge ham. Da slipper dere ta støyten for at han ble innlagt, og sånn sett kan han ikke rette noe sinne mot dere. Broren din kan neppe ha det godt med seg selv psykisk. En slik tilstand som han åpenbart er i nå, kvalifiserer i hvert fall for å få han innlagt! Var jeg deg ville jeg gått sammen med det andre søskenet ditt og kontaktet en lege som kunne hjelpe broren deres.

Gjest Søsteren hans

En lege kan tvangsinnlegge ham. Da slipper dere ta støyten for at han ble innlagt, og sånn sett kan han ikke rette noe sinne mot dere. Broren din kan neppe ha det godt med seg selv psykisk. En slik tilstand som han åpenbart er i nå, kvalifiserer i hvert fall for å få han innlagt! Var jeg deg ville jeg gått sammen med det andre søskenet ditt og kontaktet en lege som kunne hjelpe broren deres.

Takk for svar.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...