Gå til innhold

NHD haster! Angstdempende til 12 åring?

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør vi?

Sønnen skal på overnattings tur og har stor angst for å spise sammen med andre folk.

Han må jo nesten ha mat på de 2 dagene han skal være borte!

Kan legen hans skrive ut angstdempende til han tror du?

Dette haster for turen er om et par dager.

Legen vet om hans problemer fra før.

Kanskje psykologen kan skrive ut noe eller er det bare legen som kan gjøre det?

Han har gått til psykolog noen ganger, men det gjorde situasjonen hans mye værre så vi ble enige om å kutte ut videre samtaler.

Vi har ikke vært i den situasjonen at vi har trengt å bekymre oss for matspising borte i flere dager uten foreldre, men nå kom det fortere enn vi klarer med :(

Hjelpe meg for en kinkig situasjon det ble nå..

Fortsetter under...

Gjest hva gjør vi?

Jeg vil overhode ikke anbefale at en 12åring begynner med angstdempende for å klare en tur med andre.

Her må det psykoterapeutiske tiltak til.

Det ble bestemt fra legen at vi skulle sende gutten på tur selv om det ble bare drikke på 2 dager.

Hvilken metode skal en psykolog bruke på ham da?

Du kjenner sikkert psykologen hans også du ;) Denne psykologen ville ikke fortsette samtaler da det forværret situasjonen veldig.

Det blir bare værre av at vi tar tak i problemet synes jeg, men vi må jo gjøre noe og helst innen 1 år når han skal på leirskole i 5 dager og det blir helt uaktuelt å være uten mat.

Gjest Rrose

Det ble bestemt fra legen at vi skulle sende gutten på tur selv om det ble bare drikke på 2 dager.

Hvilken metode skal en psykolog bruke på ham da?

Du kjenner sikkert psykologen hans også du ;) Denne psykologen ville ikke fortsette samtaler da det forværret situasjonen veldig.

Det blir bare værre av at vi tar tak i problemet synes jeg, men vi må jo gjøre noe og helst innen 1 år når han skal på leirskole i 5 dager og det blir helt uaktuelt å være uten mat.

Jeg er jo ikke fagmenneske, men det må da være umulig å få løst dette på to dager via terapi.

Jeg vil anta at en lege kunne gjøre en vurdering av situasjonen.

Forstår godt at NHD ikke syns angstdempende til en 12 åring er noen god ide.

Men det kan jo være at man kan gjøre ett unntak denne ene gangen. Men det må jo legen ta en vurdering på.

Men tilbake til terapi. Dere kan jo ikke gi opp dette enda? kanskje er det feil type terapi han har fått?

Gjest hva gjør vi?

Jeg er jo ikke fagmenneske, men det må da være umulig å få løst dette på to dager via terapi.

Jeg vil anta at en lege kunne gjøre en vurdering av situasjonen.

Forstår godt at NHD ikke syns angstdempende til en 12 åring er noen god ide.

Men det kan jo være at man kan gjøre ett unntak denne ene gangen. Men det må jo legen ta en vurdering på.

Men tilbake til terapi. Dere kan jo ikke gi opp dette enda? kanskje er det feil type terapi han har fått?

Det ble ikke medisiner denne gangen da vi må prøve det ut hjemme først og det rakk vi ikke denne gangen.

Gutten klarer seg på vann da turen ikke varer lengre sa legen.

terapi ble avsluttet da gutten tilslutt fikk angst bare av å åpne døra til psykologen og det var huskestue hjemme før vi skulle dit.

Gjest Rrose

Det ble ikke medisiner denne gangen da vi må prøve det ut hjemme først og det rakk vi ikke denne gangen.

Gutten klarer seg på vann da turen ikke varer lengre sa legen.

terapi ble avsluttet da gutten tilslutt fikk angst bare av å åpne døra til psykologen og det var huskestue hjemme før vi skulle dit.

Ja. Dette høres ut som en vansklig nøtt å knekke.

Men hvis han ikke skal ha medisin så må jo noe gjøres.

Men hva? Kanskje trenger han noe annet enn et han har fått til nå?

Skjønner at dette må være forferdelig slitsomt!

Annonse

Gjest hva gjør vi?

Ja. Dette høres ut som en vansklig nøtt å knekke.

Men hvis han ikke skal ha medisin så må jo noe gjøres.

Men hva? Kanskje trenger han noe annet enn et han har fått til nå?

Skjønner at dette må være forferdelig slitsomt!

Skjønner ikke hva annet de kan gjøre for å hjelpe han ut av dette.

Det virker for tiden håpløst og helt ute av kontroll.

Han har fått en liten forbedring nå i selskap der vi er med han så kan han ta imot litt servering når han er blitt "husvarm"

Det er så ille at han ikke engang kan ta imot noe fra sin egen mormor som han har et godt forhold til.

Det er samme hva det er som blir tilbudt, godteri,penger, mat, drikke osv er like ille for han.

Gjest Rrose

Skjønner ikke hva annet de kan gjøre for å hjelpe han ut av dette.

Det virker for tiden håpløst og helt ute av kontroll.

Han har fått en liten forbedring nå i selskap der vi er med han så kan han ta imot litt servering når han er blitt "husvarm"

Det er så ille at han ikke engang kan ta imot noe fra sin egen mormor som han har et godt forhold til.

Det er samme hva det er som blir tilbudt, godteri,penger, mat, drikke osv er like ille for han.

Er dette noe som har ett navn?

Jeg bare lurer på om det finnes en foreninge eller ett eller annet sted hvor andre med samme problemet er medlemmer.

Ofte vil slike foreninger vite hvor de har den rette kompetansen.

Men dere har helt sikkert orientert dere rundt.

Jeg bare tenker høyt...av og til er man så heldig at en tenker noe lurt også.:-)

Gjest hva gjør vi?

Er dette noe som har ett navn?

Jeg bare lurer på om det finnes en foreninge eller ett eller annet sted hvor andre med samme problemet er medlemmer.

Ofte vil slike foreninger vite hvor de har den rette kompetansen.

Men dere har helt sikkert orientert dere rundt.

Jeg bare tenker høyt...av og til er man så heldig at en tenker noe lurt også.:-)

ærlig talt så har vi ikke orientert oss rundt så veldig mye så til dere som har tips så ja takk!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...