Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bipolar II jeg...visst

Hva er begrunnelsen til psykologen din? Hevdet han/hun dette for alle bp generelt (bpI og II) ?

Om jeg skulle tenke på ev. ulemper...., må det kanskje være at noen kan ta alt for mye plass i ei gruppe når de er maniske og grandiose. Og kanskje for de som er mildt rammet av bipolar, virker for friske for å gå i ei gruppe, fordi deres problemer bare utviser seg i perioder og ikke er konstante?

Men uansett synes det her var rart. Håper du har misforstått psykologen din. For ellers kunne man jo også sagt at personer som er paranoide eller har ustabile trekk ikke burde gå i ei gruppe fordi de kan influere andre på en ikke god måte.

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269950-gruppeterapi/#findComment-2186789
Del på andre sider

Hva er begrunnelsen til psykologen din? Hevdet han/hun dette for alle bp generelt (bpI og II) ?

Om jeg skulle tenke på ev. ulemper...., må det kanskje være at noen kan ta alt for mye plass i ei gruppe når de er maniske og grandiose. Og kanskje for de som er mildt rammet av bipolar, virker for friske for å gå i ei gruppe, fordi deres problemer bare utviser seg i perioder og ikke er konstante?

Men uansett synes det her var rart. Håper du har misforstått psykologen din. For ellers kunne man jo også sagt at personer som er paranoide eller har ustabile trekk ikke burde gå i ei gruppe fordi de kan influere andre på en ikke god måte.

Mvh.

Jeg tror han sa at de bipolare regnes som evighetsprosjekter, mens man i gruppeterapi søker å komme til en avslutning.

Litt sårende i grunn. Vi er da først og fremst mennesker. Ikke en ansamling symptomer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269950-gruppeterapi/#findComment-2187758
Del på andre sider

Gjest millliee

Jeg tror han sa at de bipolare regnes som evighetsprosjekter, mens man i gruppeterapi søker å komme til en avslutning.

Litt sårende i grunn. Vi er da først og fremst mennesker. Ikke en ansamling symptomer.

vell har gått i gruppe med kun bipolare jeg, og det var en suksess som de er keen på å fortsette med, og psykologen og de andre beh. som holdt det håper de får nok søknader osv.

Evighetsprosjekt my ass.

Målet er vel lissom at man skal få det bedre og få et bra liv selv om medisiner må til.

Han er vel bare uintelligent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269950-gruppeterapi/#findComment-2187768
Del på andre sider

Gjest bipolarII jeg...visst

Fysj.... For en type som kan lire ut av seg noe sånn. Joda, sant nok er ikke vår lidelse siden den er biologisk og livslang noe vi kan bli kvitt over natten eller med 3 års terapi, men vi kan da virkelig lære oss å leve med den. Synes det var et utrolig tåpelig utsagn av denne psykologen. Er jo så mange etterutdanningskurs for psykologer og psykiatere - han her burde ha godt av et kurs om bipolaritet. Kan jo være han lever i "den gamle verdenen" der det eneste psykiatrien kunne gjøre for bipolare var å sette de på medisiner. Men nå er det jo blitt veldig i tiden å jobbe med nettopp tiltak og kognitiv fokusert terapi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269950-gruppeterapi/#findComment-2188457
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...