Gå til innhold

Nå sa hun det rett ut.

Anbefalte innlegg

Gjest ferri

"Du er ikke syk nok til og bli innlagt"... psyk.sykepleier altså.

uff, vet det er feil, men en del av meg ønsker jeg slet enda mere med ting nå.

Jeg er litt usikker på om jeg ville bli lagt inn et sted, ettersom jeg husker de kjipe sidene med og være lagt inn som ungdom.. men det hadde vært bra for meg tror jeg, og ha litt "støtte" daglig.

Legen sa, du har helt normale reaksjoner til en som har vært lenge isolert.

På en måte blir jeg glad, at jeg har normale reaksjoner. Men så husker jeg og ser at jeg har følt meg merkelig hele livet.

Ser jo på innleggene mine her iblandt,far out there..?

riktig nok er de "værste" skrevet når jeg har vært våken i flere døgn på rad..

Asj, jeg vet ikke, jeg har så mange spørsmål, eller ting jeg ikke vet. Alt føles så komplisert, har så mange fasetter!!

Vet ikke helt hva jeg føler over at hun mener at jeg ikke er syk nok.. det er litt som jeg kanskje fryktet egentlig. Når jeg føler at jeg sliter så mye som jeg gjør, men at jeg kanskje ikke har klart og vise det til henne.

Eller så har hun rett, og hvem er jeg da, om jeg ikke sliter nok. Føler meg bare enda rarere...

Gikk fint hoss legen idag, kjempe fint egentlig. Veldig nærvøs, stakk av, men kom tilbake.

Ingen medisiner, pratet ikke om det engang.

Men fikk flere svar på andre ting. Skal tilbake om en stund, uten psyk.sykepleier tilstede da..!! Får lov til og gå rett inn på kontoret hans ;)

time med psyk.sykepleier igjen senere i uka. Vi pratet litt sammen idag etter legetimen, var en kjempe fint samtale egentlig, fikk spurt om en del ting, men har mange spørsmål fortsatt. Fått beskjed om og skrive huske liste til henne også neste gang, så da får jeg rota til litt flere ting kanskje ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/269994-n%C3%A5-sa-hun-det-rett-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente31

hei, ferri, jeg synes du har vært kjempe flink, som kom deg til legen! Det var kjempe modig gjort av deg.

For meg høres det ut som du sliter med mindreverdsfølelser. Og så høres det ut som du tenker mye.

Du sier du føler deg merkelig. Og som legen din sa, du har helt normale reaksjoner. Husk, når du er så isolert som du er (eller?) så har du kun husets fire vegger å "prate" med. Du får mao ikke noen nye "impulser" eller hva jeg nå skal kalle det, fra andre.

Jeg vil bare si: du er ikke merkelig! Du er et menneske med følelser, akkurat som alle andre.

MEN! Det er kun du som kan gjøre noe for at ting skal bli bedre. At du får hjelp er vel og bra. Men noe må du gjøre selv også.

Irettesett meg om jeg tar feil, men av og til får jeg et inntrykk av at du kansje burde jobbe litt hardere med deg selv. Tørre å utsette deg selv mer, osv. Det er kansje lett for en utenforstående å si. Men det er bare godt ment.

Jeg synses innleggene dine bærer et preg av endel humor midt oppi all elendigheten, og det er bra. Du kommer langt med humor.

Det jeg forsøker å si er at du er verdifull, ferri. Du høres for meg ut som et godt og varmt menneske. Men kansje burde du jobbe litt hardere med deg selv, få opp motivasjonen litt? Jeg vet ikke. Det kan hende du gjør så godt du kan. Jeg håper det. Stå på videre! *klem*

Gjest ferri

hei, ferri, jeg synes du har vært kjempe flink, som kom deg til legen! Det var kjempe modig gjort av deg.

For meg høres det ut som du sliter med mindreverdsfølelser. Og så høres det ut som du tenker mye.

Du sier du føler deg merkelig. Og som legen din sa, du har helt normale reaksjoner. Husk, når du er så isolert som du er (eller?) så har du kun husets fire vegger å "prate" med. Du får mao ikke noen nye "impulser" eller hva jeg nå skal kalle det, fra andre.

Jeg vil bare si: du er ikke merkelig! Du er et menneske med følelser, akkurat som alle andre.

MEN! Det er kun du som kan gjøre noe for at ting skal bli bedre. At du får hjelp er vel og bra. Men noe må du gjøre selv også.

Irettesett meg om jeg tar feil, men av og til får jeg et inntrykk av at du kansje burde jobbe litt hardere med deg selv. Tørre å utsette deg selv mer, osv. Det er kansje lett for en utenforstående å si. Men det er bare godt ment.

Jeg synses innleggene dine bærer et preg av endel humor midt oppi all elendigheten, og det er bra. Du kommer langt med humor.

Det jeg forsøker å si er at du er verdifull, ferri. Du høres for meg ut som et godt og varmt menneske. Men kansje burde du jobbe litt hardere med deg selv, få opp motivasjonen litt? Jeg vet ikke. Det kan hende du gjør så godt du kan. Jeg håper det. Stå på videre! *klem*

Hei Jente31 ! :)

Du har litt rett, det er et par ting jeg kunne prøve selv mere, sånn som og kjøre t-bane, buss og sånt. Kanskje mere, ser det ikke helt nå. Jeg er veldig redd for det.

Er inne i en liten prosess nå som jeg må overbevise de som prøver og hjelpe meg at jeg kan ta vare på megselv for tiden, så det har blitt at jeg prøver meg endel med og gå i buttikk og postkontor og sånt med varierende grad av suksess. Har ikke turt så mye mere.

Det er kanskje på tide og prøve mere "farligere" saker nå ja.. uff,

nærvøst og tenke på!! :)

Er ikke så glad i megselv nei..

Kjempe snilt av deg og fortsatt gi av degselv her inne nå Jente31, vet at det er mye som skjer på fronten din også!

Tusen Takk, gjør godt med tilbakemeldinger og alvors ord! :)

Gjest Jente31

Hei Jente31 ! :)

Du har litt rett, det er et par ting jeg kunne prøve selv mere, sånn som og kjøre t-bane, buss og sånt. Kanskje mere, ser det ikke helt nå. Jeg er veldig redd for det.

Er inne i en liten prosess nå som jeg må overbevise de som prøver og hjelpe meg at jeg kan ta vare på megselv for tiden, så det har blitt at jeg prøver meg endel med og gå i buttikk og postkontor og sånt med varierende grad av suksess. Har ikke turt så mye mere.

Det er kanskje på tide og prøve mere "farligere" saker nå ja.. uff,

nærvøst og tenke på!! :)

Er ikke så glad i megselv nei..

Kjempe snilt av deg og fortsatt gi av degselv her inne nå Jente31, vet at det er mye som skjer på fronten din også!

Tusen Takk, gjør godt med tilbakemeldinger og alvors ord! :)

Jeg skulle så gjerne vært med deg ut :-)

Jeg vet hvordan det er å ikke være så glad i seg selv. Tro meg, jeg har vært helt i bunnen,hva selvtillit/mindreverdsfølelser gjelder. Føler den ikke er helt bra nå heller, den hindrer meg en del fortsatt, særlit i yrkesliv.

Men det går altså ann å bli mere glad i seg selv. Da er det viktig å inkludere andre mennesker, er min erfaring. Har du ett nettverk rundt deg? Familie,venner.. Begynn der?

Men, små skritt...

Jeg synes det å bry seg om andre mennesker er en fin ting. Og det har jeg sett at du gjør også. Det hjelper iallefall meg, å tenke på litt andre ting enn ens egne problemer innimellom slaga!

Ha en fin dag, ferri. Jeg håper at du klarer å bygge deg opp og vinne over denne angsten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...