Gå til innhold

NHD: Alenemor med sosial angst og irritasjon/sinne,redd det påvirker barna mine.

Anbefalte innlegg

Hei,jeg er alene med tre barn,og har vært igjennom mye tøft i livet. En vond barndom med en ustabil stefar,og en angstpreget,nevrotisk mor. Jeg hadde et voldsomt tenåringsopprør med narkotika i bildet. Har skikket meg siden da,og jobber nå som sykepleier. Jeg har imidlertid slitt med min eldstes far i snart 10år siden da(møtte han under "opprøret" mitt,han er narkoman) og det har vært veldig tøft til tider. Trusler,rettssaker,osv. Har alltid vært veldig sjenert,og har nå skjønt at jeg har sosialangst,og har kanskje vært deprimert i perioder. Den depressive tendensen tror jeg imidlertid kommer hovedsaklig pga av at jeg føler at angsten begrenser meg så mye i livet.Jeg tvinger meg allikevel til å være sosial,og jobber med mange ulike mennesker i et hektisk arbeidsmiljø. Det jeg sliter med mest,er nok sosialangst,er redd for hvordan andre ser på meg osv. Bruker utrolig mye krefter på disse tankene,og det ender med at jeg blir mye sliten på kveldene,og det er nettopp da jeg har barna. Kan reagere med irritasjon og sinne ganske ofte,og plages mye med dårlig samvittighet i tillegg pga dette. Jeg prøver alt jeg kan å ikke la dette gå utover barna,men det er ikke lett når jeg er mye alene med dem. Det er egentlig nok å skulle dekke deres behov for oppmerksomhet,omsorg osv om jeg ikke skal måtte bruke så mye krefter på dette i tillegg. Har aldri prøvd medisiner,for jeg er egentlig litt imot å medisinere bort symptomer,istedet for å gå i terapi feks. Men jeg ser at dette går utover barna,og da er jeg villig til å prøve det meste. Så....hvis jeg søker meg til psykolog,er det noe jeg kunne be legen min om av medisiner i mellomtiden,mens jeg står på venteliste. Og som et evt supplement under behandling? Jeg vil ikke ha noe som virker sløvende! Jeg innser at dette har begrenset min livsutfoldelse så lenge jeg kan huske,og jeg er så lei!Jeg blir veldig glad for noen gode råd:)

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...