Gå til innhold

Trenger råd- liv eller død

Anbefalte innlegg

Gjest anonym og stresset

Hei.

Burde vel vite hav jeg skla gjøre, men er helt tom i hodet.

Jeg fikk en sms av en venninne av meg til morgenen, der sto det at hun ikke orker mer, at hun takker for alt sammen. moren bare drikker, og hun har forsøkt å se på livet som noe oki, men at nok er nok.

Hun har hentet en togtabell og satt et merke ved et tog, og jeg er redd for at hun skla hoppe foran, hun har snakket om det nemlig at der er en sikker måte å dø på..

Jeg forsøkte å kontakte politiet, men der ble jeg avvist følte jeg.

Hva gjør jeg. Toget går fra jernbanen i tønsberg klokken 1600.

Noen råd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270022-trenger-r%C3%A5d-liv-eller-d%C3%B8d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er såpass sikker på at hun kommer til å gjennomføre dette så ville jeg ikke gitt meg i forhold til politiet. Ring og mas mer. Du kan vel også ringe til NSB eller hvem som har ansvaret for togstasjonene. De vil jo ikke at noen skal ta livet av seg ved å hoppe foran et av togene deres...

Synes også at du skal forsøke å snakke med venninnen din om dette. Prøve å finne ut hvor hun skal hoppe fra/legge seg under toget. Det er dessuten utrolig dårlig gjort av henne å sette deg i en sånn situasjon! Dette er jo helt tydelig et rop om hjelp. Hadde hun virkelig ønsket å dø så hadde hun ikke gjort noe som kunne fått noen til å stoppe henne.

Gjest anonym og stresset

Ring barnevernet, kommunen, prøv politiet igjen, familie til jenta, lærer, jernbanen, helsetjenesten i kommunen.

jeg har forsøkt alt det der.

Vedrørenmde barneverbnet- hun er jo 32 år gammel.

Jeg vet ikke hva jeg skla gjøre.

Kan ikke legge det vekk heller.

Får se.

Takk for råd

Gjest anonym og stresset

Hvis du er såpass sikker på at hun kommer til å gjennomføre dette så ville jeg ikke gitt meg i forhold til politiet. Ring og mas mer. Du kan vel også ringe til NSB eller hvem som har ansvaret for togstasjonene. De vil jo ikke at noen skal ta livet av seg ved å hoppe foran et av togene deres...

Synes også at du skal forsøke å snakke med venninnen din om dette. Prøve å finne ut hvor hun skal hoppe fra/legge seg under toget. Det er dessuten utrolig dårlig gjort av henne å sette deg i en sånn situasjon! Dette er jo helt tydelig et rop om hjelp. Hadde hun virkelig ønsket å dø så hadde hun ikke gjort noe som kunne fått noen til å stoppe henne.

er ikke så sikker på det adriana, noen vil på den måten bare si at de ikke vil bli lett eteter

Får se.

Takk for råd

Gjør noe vertfall. Er på en måte ditt ansvar å vertfall hanle på en eller annen måte. Ring henne, ring noen du vet hun stoler på, snakk med henne, ring politiet igjen. Ikke frekt ment, men jeg kunne ikke levd med meg selv om noen jeg kjente sa dette og jeg ikke gjorde noe:(

Annonse

Gjest ring og få hjelp

er ikke så sikker på det adriana, noen vil på den måten bare si at de ikke vil bli lett eteter

Ring barnevernet alikevel. Ring politiet igjen og psykiatrisk avdeling; de har nok fagperson på vakt som kan hjelpe. Si det er akutt!

Gjest bipolarII jeg...visst

Møt opp på togstasjonen, kl. 16 jernbanestasjonen i Tønsberg. Du vet hva hun tenker å gjøre. Siden hun skrev dette til deg på sms til morgenen i dag, må det ha vært for å varsle deg på en måte. Virker som om hun egentlig ønsker at du skal forhindre henne. ¨Dersom dette ikke er "tomme trusler" men et rop om hjelp, kan du ikke forhindre henne?

Nei, jeg er ikke sikker på det jeg heller, men noen ville gjort det på denne måten i håp om å bli reddet fra seg selv.

Du skriver at du skal møte opp på stasjonen i Tønsberg, men du vet jo ikke om hun skal hoppe foran toget i det det kjører derfra eller om hun venter et annet sted på strekningen? Dersom du vet at hun vil møte opp på en viss stasjon vil det nok ikke være noe problem å få stoppet henne ved hjelp av publikum, politi osv. Men det er verre hvis hun hopper fra et tilfeldig sted som ingen vet om. Det er jo større sjanse for å dø også for ved stasjonen har jo ikke toget maks hastighet...

Får se.

Takk for råd

håper virkelig ikke at det er du som har disse planene...

håper på det beste for deg/vennen din.

Gjest Søk hjelp!

Huff, skriver du egentlig på vegne av deg selv eller?

Det høres skummelt ut når noen leker med sånne tanker. Ten over hvilke ufattelige lidelsene du (eller venninda di?) utsetter deres pårørende for. Det finnes hjelp og håp for et bedre liv.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...