pus Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Hei Jente 33 år, alenemamma til 2 små på 4. Jeg bruker cipralex for å dempe mitt litt stressende atferd. Uten tablettene så blir jeg lett irritabel, aggressiv, og kort lunte. stresser lett i hverdagen og jager meg opp for bagateller. Med andre ord en usunn være måte med/ovenfor 2 små barn, med mye kjefting og roping. DET som er synd, er at jeg nå kjenner at jeg har begynt å miste meg selv litt. Jeg er vanligvis er sprudlende jente, med masse humør, og intereser. Nå gidder jeg liksom ikke noe lenger, og blir for det meste sittende hjemme uten å gidde en dritt. Tiltaksløs, mangel på interesser og engasjement. Jeg er også kanskje litt i overkant tolerant med barna, for jeg synes liksom ikke noe er så nøye... la dem få holde på..liksom... Så, jeg lurer på, om det finnes noen medisiner som demper det spontane, agressive og stressede atferden min, og samtidig bevarer meg, og gløden for livet,? Jeg er ikke deprimert, men blir jo litt det allikevel, da jeg som vanligvis er så sosial og oppfinnsom ender opp med å bare sitte hjemme, og inne... Jeg bruker 10 mg, og har prøvd meg litt på 5 mg, men det nytter ikke, for da blir jeg sånn jeg ikke må bli... Hjelp meg :-) Hilsen ei som vil ta vare på barna sine, men samtidig være den hun egentlig er... 0 Siter
Gjest siiv Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Cipramil, Zoloft og Seroxat. Du kan lese på felleskatalogen om de forskjellige. Legen vet nok kanskje litt mer. Prøving og feiling må man innse kan skje=)*er ikke fagperson*=) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. mars 2007 Skrevet 13. mars 2007 De andre SSRI er selvsagt et alternativ. Om du får de samme bivirkningene på dem, kan bare et forsøk svare på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.