Gå til innhold

Kriterier for tilbakeskrevet sykemelding/dokumentasjon på sykdom

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er en annen (aka tod)

I perioden 2003-2004 gikk jeg til poliklinisk behandling ved et psykoseteam. Det jeg spesielt slet med i denne perioden var depresjoner, stort alkholforbruk, søvnvansker og impulsive/selvdestruktive handlinger. Jeg var også student i denne perioden, og jeg klarte som regel å ta de fleste eksamenene (men sjelden med godt resultat). Noen ganger måtte jeg ta eksamener på nytt. Graden av depresjonene varierte fra dype til lettere.

Nå er jeg i ferd med å avslutte en masteroppgave, men jeg trenger en utsettelse for å rekke å bli ferdig. Jeg lurer derfor på om det fins en mulighet for å be om en tilbakeskrevet (deltids)sykemelding for den perioden jeg var til behandling ved psykoseteamet. Hvis ikke regner jeg med at jeg i alle fall kan be om en dokumentasjon på plagenes grad og lengde?

Jeg mener selv at det jeg slet med på den tida forhindret meg fra å jobbe godt med studiene, men jeg tenkte aldri på å be om sykemelding da. Jeg vil legge til at jeg ikke har noen økonomisk interesse av en tilbakeskrevet sykemelding, da jeg nå finansierer studiene mine selv uten støtte fra Lånekassen. Det eneste jeg ønsker er å kunne bli ferdig med masteroppgaven.

P.S: NHD, hvis du husker meg -- takk for sist, og håper det står bra til!

Fortsetter under...

Gjest bipolarII jeg...visst

Hei.

Siden du skriver du nå er i avslutningen av master nå i år, 2007, er det vel ikke mye vits i å komme med en sykemeldingsattest for perioden 2003-2004? Master er jo normert til 2 år, og da regner jeg med du startet på denne i januar 2005. Om du nå trenger mer tid utover dette, må du heller få en sykemelding/legeerklæring som går på nåværende helsetilstand som dokumenterer at du trenger en utsettelse. Ellers går det jo også an å ta et ekstra semester slik veldig mange gjør for å perfeksjonere masteroppgaven sin slik at den blir et kvalitetsmessig godt produkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...