Gå til innhold

Hva er det egentlig med Valla?

Anbefalte innlegg

Gjest bipolarII jeg...visst

De siste par måneders nyhetsdekning av saken omkring LO-lederen Gerd Liv Valla er egentlig ganske så interessant sett utenfra. Hva er det egentlig med denne personen som klarer å være så handlekraftig utad, men som innad som leder har rakket usaklig ned på personer i eget personale?

Synes det var uhyre sjokkerende å se pressekonferansen her i slutten av forrige uke, der Valla undergraver granskningsutvagets rapport.Ikke bare det, men hun konstaterte jo også at hun faktisk ikke hadde begått en eneste feil...

Det slår meg hvor er selvinnsikten og evnen til å moderere eller se på egen atferd? Det er jo ikke bare Ingunn Yssen som ene og alene hevder noe ut av det blå. Granskningsutvalget har jo også hatt bistand av spesialist i psykiatri og psykologi. Nå er visst det nyeste at advokaten til Valla ytret i dag at feilen var at det var psykologene som hadde blitt lagt vekt på i forhold til hvem som snakket sant eller ikke. Vil vel tro at disse to personene (psykolog/psykiater) har en del menneskekunnskap og dessuten kan kjenne igjen om historier spriker eller gir lite mening. Ifølge Valla og nå også hennes advokat virker det som om de oppriktig mener at det er Yssen som har satt alt dette i stand og om ikke granskningsutvalget feilaktig hadde oppfattet henne som troverdig, ville alt bestått ved det gamle. For Valla har jo ikke gjort noe galt...

Hva er det egentlig med Valla? Interessant spørsmål!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270125-hva-er-det-egentlig-med-valla/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest er dette rett?

Dette må jo Valla tildels ta ansvaret for selv.

Hun har mobbet Ingunn Yssen så mye at hun har fått svekket helse av det.

Det er en ganske alvorlig ting å gjøre.

Det er ikke synd på Valla.

Det er mange som det ikke er synd på. Som lir.

Gjest Rrose

Hun har "lite evne stil å se hvordan hennes adferd påvirker andre" Det er vel ett av kriteriene i en psykopatdiagnose.

Men herregud...man kan jo ikke slenge ut å kalle Valla psykopat heller uten å kjenne henne.

Tror det hadde vært bedre og ryddigere om det hadde vært en arbeidsrettsak isteden for en granskning. Det idiotiske i all denne kritikken er jo at det er LO selv som har bestilt denne granskningen. Antagelig nettopp fordi de ikke ønsket saken inn for retten.

Men det beste hadde vært en rettsak fordi strukturen og prosedyrene i en rettsak er laget slik at emne og partene blir godt belyst.

Nå kan Valla bare blåse av granskningen....

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Hvis hun ikke hadde vært kvinne og LO-leder, hadde psykopatdiagnosen hengt på henne for lenge siden.

2. Jeg tar på det sterkeste avstand fra den lettvinte og ufaglige bruken av psykopatbegrepet på usympatiske og kontrollerende ledere inkl. drittsekker.

Gjest Rrose

Det er mange som det ikke er synd på. Som lir.

Jeg er enig i at det mediepresset som har vært på Valla i det siste er umennsklig på sett og vis.

I følge granskningsrapporten uttalt to forskjellige psykiaterer at Ingunn Yssen hadde fått svekket helse og de var ikke i tvil om at årsaken til svekket helse var hennes arbeidsforhold i LO og Vallas ledelse av henne.

DET er alvorlig! Og man må ikke glemme sakens kjærne og beynne å syns synd på Valla isteden. Det er jo slik hun snakker hele tiden. Hun snakker om all lidelse hun hele tiden må gå igjennom og innrømmer ikke en ting i forhold til Ingunn Yssen.

At hun har fått dette mediekjøret mot seg kan hun egentlig takke seg selv for.

Makan til klønete håndtering.

Det hun skulle gjort fra dag en er å gå offentlig ut og legge seg helt flat og invitert Ingunn Yssen til dialog og løsning. Da hadde hun kanskje hatt en sjans.

Gjest lex copi

1. Hvis hun ikke hadde vært kvinne og LO-leder, hadde psykopatdiagnosen hengt på henne for lenge siden.

2. Jeg tar på det sterkeste avstand fra den lettvinte og ufaglige bruken av psykopatbegrepet på usympatiske og kontrollerende ledere inkl. drittsekker.

:)

*LOL*

Såpass, klarere kan det knapt sies..

Annonse

Gjest Magna

Hun er sikkert psykopat..

Det er ganske skummelt å skrive dette offentlig.

Men hadde hun tatt livet av seg, hadde hun da hatt samme diagnosen? (Hypotetisk spørsmål)

Eller kan ikke en psykopat ta livet av seg?

Det er egentlig rart hvor hardt dette kan gripe følelsesmessig hos oss som er engasjert i parti og organisasjon.

Jeg blir forbannet på alt dette som rokker ved min ideologiske tro.

Gjest Medarbeider

Jeg skjønner at du har konkludert med at hun er drittsekk ut i fra det du har lest i media.

Men hun har tydeligvis flere sider. For av 250 medarbeidere er det 29 som har utalt seg. Disse sitter i ledelsen og internasjonal avdelig og der er disse som har jobbet tett med henne. Av disse 29 er det 16 som har sagt noe negativt (og sikkert noe positivt også) og det er det negative som har kommet frem i media.

Så er det alle vi andre lenger ned i systemet som ikke har uttalt oss, fordi vi ikke hadde noe å bidra med i Valla/Yssen-saken. Vi har (naturlig nok) ikke gitt henne motstand og vi har oppfattet henne som hyggelig og sympatisk, ingen drittsekk. Faktisk kan hun være "pusekatt" også.

I går kunne vi lese at _hele_ LO har levd i frykt. Bare tull! Har aldri hatt noe å frykte vi. Hverken henne eller andre. Det var ikke derfor vi ikke utalte oss. Det er altså bare noen få som har uttalt seg og media har laget seg et bilde ut av de få.

Mange av oss andre reagerte med sinne over det som sto i media om at vi liksom skulle ha levd i frykt.

Jeg har jobbet mange steder og LO er den hyggelsigste arbeidsplassen jeg har hatt. Har vært her i 6 år nå .

Vi prøvde å dementere dette, men det fikk en liten notis og folk tror sikkert ikke på det heller.

Gjest Medarbeider

Det er ganske skummelt å skrive dette offentlig.

Men hadde hun tatt livet av seg, hadde hun da hatt samme diagnosen? (Hypotetisk spørsmål)

Eller kan ikke en psykopat ta livet av seg?

Det er egentlig rart hvor hardt dette kan gripe følelsesmessig hos oss som er engasjert i parti og organisasjon.

Jeg blir forbannet på alt dette som rokker ved min ideologiske tro.

Det er er skremmende og se på alt raseriet som har herjet nettet og det av folk som aldri har hilst på henne.

Ma kan jo lure på hva slags diagnose noen av disse skulle hatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...