Gå til innhold

hvor kan familien hente hjelp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes lokale interesseorganisasjoner i alle fylker.

De kan henvende seg til barnevernet, for å få litt fart på sakene, og forhøre seg om muligheter.

Men som regel må ting skje via lege som skriver henvisning.(er jenta med på å få hjelp, frivillig, eller er det familien bare??)

Det finnes også en bekymringstelefon for foreldre, tlf.nr finnes på nrk txt 411 helt til slutt.

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære trebarnsmor! Jeg vil råde din niese (dersom hun selv innser at hun trenger hjelp) til å enten snakke med lærer/helsesøster på skolen som kan formidle videre hjelp til PP-tjenesten. Dersom PP-tjenesten vurderer at hun er i behov av mer hjel henviser de videre til den BUP som hun ut i fra adressen i Oslo sogner til.Mange av bydelene i Oslo har helsestasjon for ungdom hvor det også er mulig å henvende seg. Et annet alternativ for din niese eller hennes mor å snakke med en alm.praktiker/lege som evt. kan henvise videre eller selv kanskje kan ha regelmessige samtaler med din niese og evt. mor/andre familiemedlemmer. Noen velger å kontakte selvhjelperorganisasjonene som Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser,IKS, internett;www.iks.no eller Anoreksia/Bulimia-foreningen, ABF, internett;www.abf.no.

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Prøv psykiatrisk sykepleier Toril Goksøyr på Skårer. Topp dame med mye erfaring.

Hun har egen praksis.

Du kan få tlf nummer av meg hvis du mailer meg: [email protected]

Kjære izzy

Helt enig hun er veldig kunnskapsrik og erfaren når det gjelder spiseforstyrrelser. Jeg vet ikke hvor stor kapasitet hun har nå til å ta i mot pasienter, men det er i alle fall verd å forsøke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...