Gå til innhold

NHD-Psykiatere og tabu....

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne
Skrevet

Hei!

Er ei kvinne som har gått til psykiater en stund nå. Jeg har alltid oppført og pratet anstendig.

Psykiateren som er en mann i femtiåra er også av den litt "konsevative" typen.

Jeg har etterhvert fått lyst til å bruke ett mer fritt språk når jeg prater om f.eks. seksualitet o.l.

Men jeg vet ikke om jeg tør... Tror du psykiateren vil bli flau eller sint?...Eller kanskje mislike mitt litt grove språk?

Har en psykiater hørt det meste?Min virker så "streng"...

Gjest Kvinne
Skrevet

Hei kvinne,

... spør'n da vel!

mvh

Nei jeg tør ikke..., det er derfor jeg spør her :)

Gjest suselusa
Skrevet

Hei kvinne:)

Jeg skjønner godt problemstillinga, man har ofte en slags "skjult" over-respekt for behandleren, det har iallefall jeg opplevd at jeg har...

Jeg tror at det beste for deg er å være fullstendig åpen, det er jo derfor du er der! Si det du ønsker å si, bruk de ordene du ønsker å bruke - det er _du_ som er hovedpersonen i timen du går til, og _du_ skal bestemme hvordan dette skal foregå. Ikke vær redd for hvordan han reagerer, takler han ikke ditt språkbruk kan du finne en annen, mener iallefall jeg!

Håper det ordner seg for deg!

Klem fra

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du både kan og bør bruke det språket som faller deg naturlig også når du skal snakke om seksualitet.

Vi psykiatere har hørt det meste (om ikke alt), og etter noen år er det intet som sjokkerer oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...