Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her har dol holdt på i mange uker og måneder for å lage ny og en bedre versjon av dol, så klarer de ikke noe bedre enn dette. Dette bekrefter det jeg alltid har sagt, der er utrolig uproffe. Nå satt jeg og lo en god stund.

Se på fargene, hvem faen har funnet på dette? Dette er noe av det jævligste jeg har sett. Er det bare jenter som sitter i utviklingen av dette? Ikke at det er noe galt i utgangspunktet, men det var litt for feminint. Litt mer fantasi når det gjelder farger burde dere ha hatt.

Det er så blast og kjedelig at det ikke er mulig.

Det er også altfor lite forskjelle på fargene ved leste og uleste tråder også, bare såvidt man ser forskjell.

Skriften er så liten at jeg nesten må bøye meg fremover for å lese. Den bli bedre når man velger forhåndsvisning, men når jeg skriver innlegget er det svært dårlig. Dere får prøve med en laptopp, men dere har vel ikke tenkt tanken en gang at brukerne har mindre skjermer enn dere som sitter og utvikler dette og som har kjempestore skjermer.

Skrivefeltet er bredere og sånn sett bedre, men det er for kort. Det er stort og fint ved forhåndsvisning, men ikke når innlegget skrives.

Så håper jeg at "svar til meg" kommer igjen, hvis ikke er det liten vits i å være her inne. Folk gidder da ikke å sjekke mailboksen sin om det er svar til meg. Men jeg håper at der skjønner det selv, men sikker er jeg ikke.

Så langt har jeg knapt sett enn eneste innlegg som sier at noe er bra. Dere må være helt spesielle folk som ikke er på bølgelengde med brukerne.

Trådlisten er også altfor liten og meget uoversiktlig, hvorfor ser dere ikke dette selv når dere sitter og utvikler???

Knappen for "endre" og "forhåndsvisning" burde har vært utenfor skrivefeltet, så vi ikke må scrolle for finne det.

Igjen.....ser dere ikke slike ting når dere sitter og utvikler?????????

Men dette her var virkelig dårlig håndverk.

Så får vi håpe at dere ikke sletter så jævlig som dere gjør nå. La folk få lov til å krangle litt og bruke litt kjeft på hverandre. Så hårsåre går det ikke an å være. Dette blir fort en systue med gamle kjerringer som skal sitte å skryte av hverandre og si hvor pene, fine, flotte og unike mennesker vi er, sånn dilldall er greit nok av og til, men ikke hele tiden. Litt kjeft og hard ordbruk burde være lov.

Fordelen er at vi bli vel vant til dette også, hvis vi gidder å være her da.

ja, ja, jeg fikk meg da en god latter i dag også........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270463-ler-meg-i-hjel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trultemor26

Slapp litt av da, dem er jo ikke ferdige. Svar til meg kommer garantert.

Jo mer jeg er her inne nå jo mer blir jeg faktisk vant til dette nye, men jeg er enig i at trådlisten er aaaaalt for kort, og man må scrolle seg ihjel. Så savner jeg en eller annen markering for ny tråd, men dette kommer jo.

Jeg synes det er ok forskjell på fargene ved lest/ulest.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270463-ler-meg-i-hjel/#findComment-2191882
Del på andre sider

Slapp litt av da, dem er jo ikke ferdige. Svar til meg kommer garantert.

Jo mer jeg er her inne nå jo mer blir jeg faktisk vant til dette nye, men jeg er enig i at trådlisten er aaaaalt for kort, og man må scrolle seg ihjel. Så savner jeg en eller annen markering for ny tråd, men dette kommer jo.

Jeg synes det er ok forskjell på fargene ved lest/ulest.

Enig i at de jobber nok for å få det bedre. Men dette er utrolig dårlig. De burde ikke ha konvertert til en ny versjon før de hadde mye mer på plass. Hvorfor i svarte helvete skal det haste så jævlig med en nye versjon? De kunne da vente til de hadde mer på plass.

De kunne også har lagt ut en prøveversjon så vi brukere kunne ha testet litt for dem også først.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270463-ler-meg-i-hjel/#findComment-2191888
Del på andre sider

Det er godt du har evnen til å le av det hele - jeg blir bare forbanna.

Men jeg er enig i alt du skriver (det meste har jeg skrevet tidligere her selv også), og det er et kjempepoeng det du skriver om at disse som utvikler sidene virkelig ikke ser selv hvor dårlig det er. Det er helt utrolig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270463-ler-meg-i-hjel/#findComment-2191906
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChiengMai

Jeg ler gjerne sammen med deg, jeg. Men kun av en grunn: Jeg holder på med utdannelse innen webdesign. :-D Ellers tror jeg nok jeg ville synes dette er mer tragisk enn komisk.

På Ferrarien min som har en skjerm med svært god oppløsning går det nå ikke an å skrive innlegg. Bokstavene ser ut som punktum. ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270463-ler-meg-i-hjel/#findComment-2191915
Del på andre sider

Webutviklere er til for å gi fikse ideer et ansikt.

Et brukervennlig grensesnitt er ikke det samme i vår verden som i deres.

Grensenittene de ser og aper etter er ikke laget for vanlige folk og for de samme oppgavene. Brukere er tradisjonelt kalt idioter. Kommunikasjon foregår bare internt, de andre utenfor forstår ingenting.

På samme måte som i byråkratiet i det offentlige i Norge, så danner det seg kulturer. Også kalt kulturell innavl. Studenter i IT får tre sjokk: når de begynner på studiet, når de begynner i en bedrift, og når de møter brukerne. Tre radikalt ulike verdener.

De fikk et sjokk til i 1990-åra: halvparten fikk sparken.

Mange har fått sjokk når kunden eller brukeren sier: "Det var ikke dette vi ba om!" De har sittet og laget et helt system uten å kommunisere med kunden og brukerne, og konflikten er et faktum, mange ender opp med å ikke få betaling, eller begynne helt på nytt og gjøre alt om igjen uten å få betalt for det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270463-ler-meg-i-hjel/#findComment-2191927
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Webutviklere er til for å gi fikse ideer et ansikt.

Et brukervennlig grensesnitt er ikke det samme i vår verden som i deres.

Grensenittene de ser og aper etter er ikke laget for vanlige folk og for de samme oppgavene. Brukere er tradisjonelt kalt idioter. Kommunikasjon foregår bare internt, de andre utenfor forstår ingenting.

På samme måte som i byråkratiet i det offentlige i Norge, så danner det seg kulturer. Også kalt kulturell innavl. Studenter i IT får tre sjokk: når de begynner på studiet, når de begynner i en bedrift, og når de møter brukerne. Tre radikalt ulike verdener.

De fikk et sjokk til i 1990-åra: halvparten fikk sparken.

Mange har fått sjokk når kunden eller brukeren sier: "Det var ikke dette vi ba om!" De har sittet og laget et helt system uten å kommunisere med kunden og brukerne, og konflikten er et faktum, mange ender opp med å ikke få betaling, eller begynne helt på nytt og gjøre alt om igjen uten å få betalt for det.

"Et brukervennlig grensesnitt er ikke det samme i vår verden som i deres."

Der tar du i alle fall feil. Mye av første semester i utdanning av webdesignere nå går nettopp på å innprente studentene at man skal la vanlige brukere som er lite kjent med webutvikling utprøve nye grensesnitt for å luke ut barensykdommer før de kommer på nett.

Jeg tror de fleste webutviklere/webdesignere er veldig forkusert på å lage grensesnitt som passer også grupper med liten eller middels kunnskap innen navigering. Men det er selvsagt fremdeles mye å lære i så måte.

De som ikke har skjønt dette, det er de som for enhver pris skal lage noe nytt i stedet for å videreutvikle det grensesnittet de allerede har, og som faktisk fungerer. Her har webmaster på DOL bommet stygt. Noen skrev "Never change a winning team" i et innlegg omkring dette, og det er virkelig noe å legge seg på minnet. Små og marginale endringer, javel, men dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270463-ler-meg-i-hjel/#findComment-2191949
Del på andre sider

Men jeg er enig i alt du skriver (det meste har jeg skrevet tidligere her selv også), og det er et kjempepoeng det du skriver om at disse som utvikler sidene virkelig ikke ser selv hvor dårlig det er. Det er helt utrolig!

Hehe, blir du forbannet da Gyda? Det gjør ikke jeg, jeg sitter heller og humrer og lurer på hva dem holder på med. De skulle ha testet dette ut mye bedre før de legger det ut. Antagelig har de satt en deadline som de skal overholde, samme hva og så blir det et dårlig produkt. Skjønner ikke hvorfor det skal haste så jævlig når vi ser hva dette har blitt. De burde i alle fall ha fått med seg grunnleggende løsninger, som f.eks "svar til meg"

Det gamle dol kunne fint ha levd i noen uker til så de hadde fått gjort seg ferdig og kjørt en test vi som forbrukere kunne ha gått inn på og sagt vår mening og gitt råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270463-ler-meg-i-hjel/#findComment-2191967
Del på andre sider

Hehe, blir du forbannet da Gyda? Det gjør ikke jeg, jeg sitter heller og humrer og lurer på hva dem holder på med. De skulle ha testet dette ut mye bedre før de legger det ut. Antagelig har de satt en deadline som de skal overholde, samme hva og så blir det et dårlig produkt. Skjønner ikke hvorfor det skal haste så jævlig når vi ser hva dette har blitt. De burde i alle fall ha fått med seg grunnleggende løsninger, som f.eks "svar til meg"

Det gamle dol kunne fint ha levd i noen uker til så de hadde fått gjort seg ferdig og kjørt en test vi som forbrukere kunne ha gått inn på og sagt vår mening og gitt råd.

Ja, du har så rett så rett, mrxx.

Og så får jeg le litt jeg også da: Haha!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270463-ler-meg-i-hjel/#findComment-2192004
Del på andre sider

"Et brukervennlig grensesnitt er ikke det samme i vår verden som i deres."

Der tar du i alle fall feil. Mye av første semester i utdanning av webdesignere nå går nettopp på å innprente studentene at man skal la vanlige brukere som er lite kjent med webutvikling utprøve nye grensesnitt for å luke ut barensykdommer før de kommer på nett.

Jeg tror de fleste webutviklere/webdesignere er veldig forkusert på å lage grensesnitt som passer også grupper med liten eller middels kunnskap innen navigering. Men det er selvsagt fremdeles mye å lære i så måte.

De som ikke har skjønt dette, det er de som for enhver pris skal lage noe nytt i stedet for å videreutvikle det grensesnittet de allerede har, og som faktisk fungerer. Her har webmaster på DOL bommet stygt. Noen skrev "Never change a winning team" i et innlegg omkring dette, og det er virkelig noe å legge seg på minnet. Små og marginale endringer, javel, men dette?

Jeg kjenner massevis av folk som ikke vet hva en kunde eller en bruker er, de snakker ikke et språk andre forstår, de kan ikke en gang møte presis til et møte eller dokumentere ting de lager. Hvis de ikke får det som de selv vil, så går de hjem.

Men programmering krever en viss mennesketype som kanskje ikke er kompatibel i andre sammenhenger?

Nå er jeg ikke særlig nyansert, men dette er faktisk et problem. Et gammelt jungelord er at "slipp ikke programmerere løs på kundene, slipp heller hundene"

Mange har begynt å forlange betaling på forskudd, for riktig å markere at de neppe lar seg samarbeide med. Så sitter de og lurer på hvorfor de ikke lykkes og pengene uteblir.

Også fins det noen unntak da. De kan vi snakke om en annen gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270463-ler-meg-i-hjel/#findComment-2192070
Del på andre sider

Ja, jeg blir også sint. De har ødelagt hele dol. Jeg blir helt svimmel av å skulle lage linjaler med øynene for å se hvem som har svart hvem og når de faktisk svarte. Å følge med på lange tråder er også umulig - hva er vel dol uten lange tråder?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270463-ler-meg-i-hjel/#findComment-2192484
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...