Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er plaget med vonde tanker, og bekymringer, som gjør at jeg er svært rastløs, urolig og redd for å være alene. Jeg har ofte tanker som minner om tvangstanker, som jeg opplever som irrasjonelle, og som stemmer med det jeg har lest om tvangstanker og OCD i litteraturen, uten at jeg har fått stilt denne diagnosen enda. Det var likevel en lettelse å finne ut at andre hadde slike tanker som meg også, og det hjalp meg mye når jeg begynte å lese om dette. I det siste har jeg imidlertid hatt en vond og vanskelig tanke, som går ut på at en person som jeg er svært glad i, kan komme til å skade en annen person jeg er glad i. Tankene er konkrete, og vonde, og trenger seg på, slik at jeg ikke greier å skyve det bort. Rent rasjonelt, opplever jeg denne tanken som SVÆRT urealistisk, og jeg har mye dårlig samvittighet fordi jeg engang kan tenke slik om noen som jeg bryr meg så mye om... Likevel greier jeg ikke å bli kvitt tanken, og uroen, jeg tenker "hva om det kan skje, selv om jeg ikke tror det?" og jeg er nå så plaget av det, at det også går utover andre idet jeg er irritabel, og svært slliten... Hva kan dette være? Hva kan jeg gjøre? Uroen driver meg til vanvidd...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270567-vonde-tanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...