Gå til innhold

Fornøyd m Efexor, men har mareritt. Bivirkn.?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Hei, jeg bare lurer på en ting.. Jeg er kjempe fornøyd med atidepressiva medisinen min, Efexor, den hjelper meg virkelig. Men jeg har noen forferdelige mareritt, omtrent hver natt, særlig etter at jeg økte dosen til 225mg før jul.

I natt vekket jeg hele huset og skremte barna med et kjempe skrik. Jeg vet jio ikke om disse marerittende skyldes ADèn. Og siden jeg er så fornøyd så har jeg ikke lyst til å bytte den ut. Men om så skjønt, finnes det et like bra alternativ? Takk for evt svar :-)

Fortsetter under...

Gjest pigini

Hei, har aldri brukt efexor selv, men har brukt mange andre AD. Jeg også har hatt mye mareritt ja, har våknet av at jeg har ropt jeg også, og vært helt våt av svette. Husker ikke hvilken type jeg brukte da, men har ikke blitt sånn av alle AD ihvertfall.

Men jeg har så voksne barn at de bare har ledd av meg ;). Tror man må tåle noen bivirkninger på alle medisiner. Må velge om bivirkningene er så ille at de overgår den positive effekten liksom. Hvis du skulle prøve en annen type så har den også sikkert bivirkninger, kanskje kan det bli verre enn det du opplever nå, eller det kan bli bedre. Det er det bare du som kan finne ut fordi alle sammen reagerer ulikt på forskjellige preparater. Det som er bra for meg kan bli riktig ille for deg osv. Lykke til!

Gjest Jente31

Hei, har aldri brukt efexor selv, men har brukt mange andre AD. Jeg også har hatt mye mareritt ja, har våknet av at jeg har ropt jeg også, og vært helt våt av svette. Husker ikke hvilken type jeg brukte da, men har ikke blitt sånn av alle AD ihvertfall.

Men jeg har så voksne barn at de bare har ledd av meg ;). Tror man må tåle noen bivirkninger på alle medisiner. Må velge om bivirkningene er så ille at de overgår den positive effekten liksom. Hvis du skulle prøve en annen type så har den også sikkert bivirkninger, kanskje kan det bli verre enn det du opplever nå, eller det kan bli bedre. Det er det bare du som kan finne ut fordi alle sammen reagerer ulikt på forskjellige preparater. Det som er bra for meg kan bli riktig ille for deg osv. Lykke til!

Jo, det var det jeg tenkte at det kansje var..Har ikke prøvd andre typer, så jeg ville lufte tanken på om det fantes bedre alternativ her. Er greit med mareritt, for jeg har ikke noen probl. med å sovne etterpå.. Litt ubehag tåler jeg. Ikke noe med det. For uansett synes jeg det er bedre med en bivirkning enn å være nedstemt. Dessuten trenger det jo ikke å være en bivirkning heller.. det kan jo skyldes omstendighetene også.. Men greit å lufte seg litt her, og høre andres erfaringer! Så tusen tkk for svar;)

Gjest Jente31

Jo, det var det jeg tenkte at det kansje var..Har ikke prøvd andre typer, så jeg ville lufte tanken på om det fantes bedre alternativ her. Er greit med mareritt, for jeg har ikke noen probl. med å sovne etterpå.. Litt ubehag tåler jeg. Ikke noe med det. For uansett synes jeg det er bedre med en bivirkning enn å være nedstemt. Dessuten trenger det jo ikke å være en bivirkning heller.. det kan jo skyldes omstendighetene også.. Men greit å lufte seg litt her, og høre andres erfaringer! Så tusen tkk for svar;)

Gjest Jente31

Gjest Sierikke

Hei.

Jeg hadde spesielt mye og grusomme mareritt på Efexxor så legen tok meg av de.

Husker ikke i farten hvilken jeg byttet til tror det var en mix av Cipralex og Tolvon, kan det stemme?

Hadde ihvertfall spesielt mye marerit som du nevner med Efexxor.

Annonse

Gjest Jente31

Hei.

Jeg hadde spesielt mye og grusomme mareritt på Efexxor så legen tok meg av de.

Husker ikke i farten hvilken jeg byttet til tror det var en mix av Cipralex og Tolvon, kan det stemme?

Hadde ihvertfall spesielt mye marerit som du nevner med Efexxor.

Takk for svar :)

Vet ikke om det stemmer. Jeg vet bare at marerittene er grusomme:-) Men begynner å bli vant til de, så jeg får vente foreløpig og høre hva psyk.sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...