Gå til innhold

Jeg har angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt så redd for kniver og at jeg skal skade noen med de,særlig er jeg redd for det i forhold til min sønn på to år. Holder på å flytte og stresser litt for tiden,disse tankene kom helt plutselig.Er det stess de blir utløst for? Er lei meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du harfått en tvangslidelse (tvangstanke) - OCD. Av en eller annen grunn synes dette å forekomme hyppigere hos småbarnsmødre.

Om det ikke går over i løpet av et par uker, må du søke hjelp hos fastlegen din.

Jeg kan si helt sikkert at du ikke kommer til å gjøre det du frykter.

Gjest ferri
Skrevet

Du harfått en tvangslidelse (tvangstanke) - OCD. Av en eller annen grunn synes dette å forekomme hyppigere hos småbarnsmødre.

Om det ikke går over i løpet av et par uker, må du søke hjelp hos fastlegen din.

Jeg kan si helt sikkert at du ikke kommer til å gjøre det du frykter.

Hei, jeg Lurer på no om dette! ;)

Om man en sjelden gang får tvangstanker, betyr det at man har "sykdommen" da? Eller kan det være noe alle får innimellom, men at det ikke betyr noe?

Iblandt så kan jeg bli svakt usikker på megselv.. f.eks når jeg går på gata, så kan det fyke tanker igjennom hodet om og kaste meg forran en bil.

Eller ser jeg ett gjerde med sånn strømskilt varsel på, så kan jeg føle at jeg har lyst til og ta på gjerdet. Jeg tok på gjerdet en gang, men jeg var rimelig sikker på at det ikke var strømm i det gjerdet da, men likevel, jeg KUNNE jo ha tatt feil kanskje..

Hoss tannlegen, så har jeg vel egentlig hver gang blitt usikker på om jeg kommer til og bite han i fingern. Blir usikker på om jeg har helt kontrol over megselv.

Tenker litt som dette: "Håper jeg ikke biter han i fingern"

"Hva om jeg biter han i fingern og ikke slipper opp, og bare fortsetter og bite?"

Hadde veldig nylig en mye mere makaber tanke, ligner kanskje litt på Rhb sitt innlegg..

Ble ganske skremt av det, for jeg ble usikker på megselv og var som det over ikke 100% sikker på om jeg var i kontrol.. kanskje 95% sikker på at jeg ikke kom til og gjøre noe..

Husker ikke no flere ting jeg har fått sånne tanker om nå, men det har kanskje vært flere.

Uansett, er det en sykdom? Noe som ikke bare kommer til og gå bort? Eller er det noe alle får iblandt?

Må det være regelmessig at tankene kommer, sånn at f.eks For og ha ocd så må tankene om og kaste seg forran en bil komme .. ermm.. finner ikke ordet.. De må komme FAST liksom? Ingen avik?

errr.. ble kanskje litt kluss, startet jo så bra! hehe :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...