tor100 Skrevet 11. mai 2001 Skrevet 11. mai 2001 Hei! Jeg lurer på en ting, jeg har nemlig hørt at ved hjerteinfarkt eller andre hjerte problemer så bir man slapp i venstre arm. Dette gjør meg litt bekymret fordi jeg har nemlig gått med en slapp venstre arm, med sovende følelse ( det prikker som om den sover ) nesten hele dagen i over en uke. Det prikker verst i hånden, og fingrene. Jeg er bare 23 år, og lever forholdsvist sundt. Det er i hvertfall veldig irrriterende, og det gjør meg litt betenkt og bekymret. Er dette noe å bry seg om? 0 Siter
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 13. mai 2001 Skrevet 13. mai 2001 Svar til Tor100. De prikkende følelser du har i armen er ikke relatert til ditt hjerte. Slike fenomèn er så godt som alltid forårsaket av irritasjon av / trykk på en nerve (kan være sirkulasjonsbetinget ved at en blodåre er komprimert). Hvis dette fortsetter bør du få din lege til å ta stilling til det på grunnlag av en klinisk undersøkelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.