Gjest Lasse1 Skrevet 17. mars 2007 Skrevet 17. mars 2007 Hei. Jeg har et praktisk spørsmål. Jeg har nå vært sykemeldt et år, og har fått beskjed om at jeg nå må søke rehabiliteringspenger. Jeg skal gjennom en omfattende operasjon i neste måned og må regne med opp til et halvt år med opptrening etterpå før jeg i det heletatt kan tenke på å begynne å jobbe. MULIG jeg må gå på cellegift i tillegg, og da vil det ta ENDA lenger tid, men det får jeg håpe jeg slipper, men det får jeg ikke svar på før etter operasjonen da. Min fastlege har sendt over en sånn legeerklæring som kreves når man søker rehabiliteringspenger, men det jeg her spør om, er: Skal jeg i TILLEGG levere sykemelding i den perioden jeg går på rehabiliteringspenger eller er det denne LEGEERKLÆRINGEN som gjelder i den perioden. 0 Siter
Gjest ggh Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Du kan være sykmeldt i 52 uker + det du eventuelt har tatt ut i ferie når du har vært sykmeldt. Dvs hvis du har tatt ut 5 uker ferie kan du være sykmeldt i 57 uker med lønn fra arbeidsgiver. Dette betinger at du har skrevet på sykmelding at du har avviklet ferie.Hos oss får vi lønn ut den påbegynte mnd i tillegg. Du må levere sykmelding i hele denne perioden for du går ikke over på rehab før etter det. Da er du jo egentlig sykmeldt også men du slipper å levere sykmelding. Rehab-penger kan du motta i et år dersom du er under behandling med utsikter til bedring av arbeidsevnen. 0 Siter
double Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Nei, du skal ikke levere sykemelding lenger når du har fått innvilget rehabiliteringspenger. Kopi av dette brevet går også til arbeidsgiver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.