Gå til innhold

intense gjentatte mareritt.

Anbefalte innlegg

Jeg har trodd jeg bare har hatt livlig fantasi og derfor drømt så mye.Men nå ser jeg egentlig at altså før voldtekten så var ikke det noe stort problem.Men det som er rart er at jeg drømmer om helt andre ting da.Men marerittene er alltid særdeles skremmende og jeg får dødsangst. Det har de alltid til felles.Og jeg står opp.Legger meg igjen. Nytt eller samme mareritt. Utrolig slitsomt. Altså er som regel noe sånt at jeg blir knivstukket eller kvalt eller alt mulig forferdelig ting.Noenganger drømmer jeg om HAN og selve hendelsen.Men som regel er det ikke helt det da.

Kan phenergahn forsterke tendensen til å få disse vonde marerittene? Er det egentlig noe behandling for det utover råd som å skrive ned mareritt etc.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270769-intense-gjentatte-mareritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg kan forstå at du drømmer slikt når du har vært gjennom noe så traumatiske ting.... Jeg tolker at drømmen varsler deg om at du ønsker en forandring, og du vil få det til. _Du må endre forholdet til deg selv_. Du sliter i kjærlighetslivet? Du blir overbeskyttet i forholdet ditt nå? -er også to spørsmål du kan stille deg selv. Om du ikke går i terapi så bør du gjøre det for å bli kvitt usikkerheten i livet ditt.

Ved å skrive ned drømmene så får man et bilde av det hele, og det kan være lurt. Men du bør også få dem tolket. Når man har mareritt så er det noe som skjer igjen og igjen fordi du skal forstå beskjeden. Ved å få dem tolket, så vil de opphøre eller endre karakter. Jeg er bare en hobbytolker. Ønsker deg alt godt Deanna!!

morsomt med drømmetydning : (. Jeg har oppfattet de sånt at jeg kan ikke gjemme meg eller slippe unna.. Et slags illevarslende varsel om at jeg ikke må føle meg trygg, og som forbereder meg på det uungåelig.

Ja, du oppfatter at du ikke kan gjemme deg, det er jo riktig det. Du må ta tak i dette nå, ellers vil det forfølge deg videre i drømmene dine. Du _kan_ ikke gjemme deg for deg selv! Klem til deg :)

morsomt med drømmetydning : (. Jeg har oppfattet de sånt at jeg kan ikke gjemme meg eller slippe unna.. Et slags illevarslende varsel om at jeg ikke må føle meg trygg, og som forbereder meg på det uungåelig.

En annen ting du må tenke på¨, drømmene er ikke direkte slik ment som de viser, det er heller motsatt betydning!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...