Gå til innhold

kan psykisk helse påvirke kondisjonen?

Anbefalte innlegg

Gjest melmøll

Hei,

Jeg trente litt i november-desember, men fra januar har jeg trent styrke og kondisjon fire-fem timer i uka. Jeg trener variert, forskjellige muskelgrupper, forskjellig aktivitet, forskjellig pulssone. Men kondisen er like råtten som tidligere. Det er så kjedelig for jeg synes jeg er flink og kommer igang. Det føles så tungt når jeg får så høy puls hele tiden. I dag f.eks skulle jeg jogge en rolig tur, men kom stadig opp i 170, så jeg måtte stoppe å gå en stund for å roe ned. Sånn ble hele turen. Har tenkt at det må være noe galt fysisk men legen har undersøkt, og jeg har fått ultralyd av hjertet. Hvorfor er det alltid like tungt å trene da? Jeg burde vel spørre på "trening og idrettsmedisin" men jeg ville bare høre om det kan ha noe med psykisk helse. Sånn generelt har jeg god helse, er skjelden forkjølet og sånt, men jeg er mye trøtt og sliten, noe jeg går utifra kommer av angst/depresjon. Dette blir jo en ond sirkel ettersom treningen skal hjelpe mot angst og depresjon. Hvorfor føles det da så imari tungt? (selv om jeg ikke tar i hardt, jogger rolig!) Kan jeg glemme å komme i god fysisk form så lenge jeg sliter med psykisk helse?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...