Gå til innhold

Narsissisme

Gjest hemmelig i dag

Anbefalte innlegg

Gjest hemmelig i dag

Jeg har funnet ut at min eks har narsissistiske trekk. Ikke bare trekk, men han er omtrent identisk forenlig med diagnosekriteriene.

Han har i det siste funnet ut at han skal (selvsagt for sin egen fordel) muligens lage en eller annen rettsak for å få et eller annet av meg (jeg vet faktisk ikke hva, men regner med det har med foreldrerett og penger gjøre). Han har ingen grunnlag for å sette i gang noe sånt, men jeg må innrømme at jeg blir engstelig når jeg forstår at jeg har med en type psykopati å gjøre.

Problemet er jo at ingen ser dette, siden han lyver for alle og alle liker han og tror han er den han utgir seg for. Men han er en "ulv i fåreklær". De få som ser dette, er de han har utnyttet for å oppnå det han ønsker. Men til og med det er et problem, fordi når han innser at han er avslørt, så smiler han og later som om ingenting har skjedd, selv om folk omtrent dør rundt føttene hans.

Hvis han gjør som jeg tror han planlegger nå, dvs. lage noe bråk, hva kan jeg gjøre da? Kan jeg forlange å få utredet han for en slik personlighetsforstyrrelse? Klarer han å lure seg igjennom slike tester?

Jeg er sikker på at den fyren vil gå over lik for å få viljen sin om han setter seg et mål. Han ville heller aldri frivillig innrømmet en slik diagnose.

Jeg er nesten redd han skal greie å smiske hele rettsapparatet i hjel. Jeg har sett det før, det er kvalmende, men han har greid å sleike sine verste fiender oppover ryggen så de omtrent har tilbedt han. Hvordan får sånne folk det til?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270894-narsissisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rrose

Du bør jo ha en dyktig advokat.

Det som er fint med jurister er at de biter ikke nødvendigvis så lett på slik verbal overbevisning og sjarm.

DU ER HVA DU GJØR: Er en fin setning i slike sammenhenger.

Skriv dagbok og logg for hva han gjør.

Jeg har selv vært i rettsak nettopp med en fyr som jeg mener har psykopatiske trekk.

Når en dommer eller en advokat stiller spørsmål så faller ganske mye fra hverandre om når de blir konfrontert på handlinger de selv har gjort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270894-narsissisme/#findComment-2194953
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...