Gå til innhold

personlighetsforstyrelse

Anbefalte innlegg

Gjest Noah San

Hei, Når jeg nå skriver så vet jeg ikke helt hva jeg skal spørre om. Men det har seg slik at kone min har personlighetsforstyrelser(dignose). Vi er vært gifte i 5 år. jeg har bare vært klart over i de siste to årene etter og ha lydet meg gjennom tvangtanker og selvmord tanker om hvor fryktelig jeg måtte ha vært som person. Det har vært tøff, det er forsatt tøff. jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Vi har ei datter på 11 måneder og jeg har ikke funnet å kunne forsette samlivet med kona og vil derfor bli separert fra henne, men jeg er redd for dattera vårt, selv om kona min nå skal begynne i terapien. Jeg er veldlig ussiker på om hun vil kunne ta vare på henne, samtidig som jeg er redd for at hun skal bli verre når hun ikke får omsorgen for barnet. Hun er vært sykemeldt i over et år, før fødsel og etter fødselen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg bare blir verre med å være i kontakt med henne. jeg trenger hjelp. Hva kan jeg gjøre for at dattera vårt ikke kommer til skade? jeg er selv veldig dårlig og føler meg energiløs og hvis dette samlivet forsetter så er det ikke lenge før jeg har ingen ting å gå på igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/270915-personlighetsforstyrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du bekymret for datteren din, så må du ta ansvar å eventuelt overta foreldreretten for henne, skaffe henne støttehjem o.l.. Familievernkontoret kan hjelpe, barnevernet, legen osv.. Et barn tåler skilsmisse bedre enn man tror. Hun kan nok ikke tenke seg å ha både mamma og pappa tilstede, mens mamma og pappa ikke vil vær ilag med hverandre.. Om du føler deg ``nede``kan samtaler med psykolog hjelpe og/eller medisinering. Viktigste er at du tar vare på deg selv og datteren din, mens samtidig vær en støtte for din x/kone- Er nok ikke lett for henne heller

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...