Gå til innhold

NHD påvirker psykisk helse kondisjonen?

Anbefalte innlegg

Gjest melmøll

Hei,

Jeg har trent variert i lang tid, men jeg har ingen progresjon i formen. Hvis jeg prøver å jogge en rolig tur på flat mark, så kommer jeg gjerne opp i 170 i puls, med litt motbakke er jeg lett oppe i makspuls! Legen sier at jeg må trene mye for å bli bedre av angst og depresjon, og jeg gjør det men det føles jo så forferdelig tungt, selv etter flere måneders målrettet trening. Jeg er veldig trøtt og sliten ellers, og sover mye. Kan jeg glemme å komme i god fysisk form så lenge jeg sliter med psykisk helse?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du spør om to ting:

1. Hvor mye må en trene for å ha effekt på angst og depresjon? S: Du bør trene minst en halv time, minst 4 ggr i uken. Intensiteten må være minst som ved rask gange.

2. Hvorfor bedres ikke kondisjonen? S: Ved all trening enten det er kondisjon, pianospilling, pistolskyting, eller super-G, kommer fremgangen som når du går oppover en trapp med lange trinn. Du trener og trener uten fremgang. Så en dag gjør du stor fremgang på kort tid. Deretter komme ren til et nytt platå.

Bare fortsett treningen og vit at det er slik som jeg sier. Plutselig en dag er fremgangen der.

Gjest melmøll

Du spør om to ting:

1. Hvor mye må en trene for å ha effekt på angst og depresjon? S: Du bør trene minst en halv time, minst 4 ggr i uken. Intensiteten må være minst som ved rask gange.

2. Hvorfor bedres ikke kondisjonen? S: Ved all trening enten det er kondisjon, pianospilling, pistolskyting, eller super-G, kommer fremgangen som når du går oppover en trapp med lange trinn. Du trener og trener uten fremgang. Så en dag gjør du stor fremgang på kort tid. Deretter komme ren til et nytt platå.

Bare fortsett treningen og vit at det er slik som jeg sier. Plutselig en dag er fremgangen der.

Tusentakk for at du svarte meg. Begynte å bli redd for at noe var galt. Jeg ligger nok ganske godt an med tanke på angst/depresjon siden jeg går 7 timer i uka, og trener 4

Gjest melmøll

Du spør om to ting:

Man skal med andre ord være i like god stand til å komme i god fysisk form selv om man har problemer med den psykiske formen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...