mchuldra Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Heia. Etter mye om og men, er jeg endelig ferdig med Det Lila Sa. Eller. Det gikk fort å lese den, da jeg først fikk åpnet den. Jeg var nok litt preget av at jeg hadde sett filmen, og derfor visste hvordan det ville ende. Litt enkel historie, men samtidig god, sår, rå og tidvis brutal. Men jeg likte den. Så på boktipsene til hun som skulle på ferie. Så der at du anbefalte Parfymen. Kjempebok. Utrolig flott og rå den og. Lever i hodet etterpå. Men når det gjelder Alkymisten og 11 minutter ( som jeg går ut fra er den boka som handlet en del om sex), er jeg ikke enig med deg. Alkymisten var bra nok, men fryktelig enkel. Jeg oppdaget ikke helt alt det store andre snakker om. 11 minutter, derimot, likte jeg veldig godt. Så, vi er nok litt forskjellige på enkelte punkter. :-) Og bra er det. Tenk hvor kjedelig om alle hadde vært like... (sånn enkel filosofi følte jeg det var i Alkymisten). :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271004-prust/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Heisan! Så moro at noen spør etter meg på meldinger :-) Det var 11 minutter, ja, som jeg tenkte på. Likte den! Men når det gjelder Alkymisten, så leste jeg den for 3-4 år siden, før jeg hadde begynt på "lese-rushet" mitt som voksen. Leste MASSE i 10-13 års alderen, så i 19-21 års alderen - og så en lang pause frem til i fjor, da jeg ble bitt av lesefeberen igjen ! Har vel aldri lest så mye som jeg har gjort dette året! Derfor - hvis jeg hadde lest den om igjen i dag, så er det godt mulig at jeg ville se på den som altfor lett. Men den var en fin bok for å vekke interessen for lesing og litt tanker om livet og en selv! See? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271004-prust/#findComment-2196767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mchuldra Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Heisan! Så moro at noen spør etter meg på meldinger :-) Det var 11 minutter, ja, som jeg tenkte på. Likte den! Men når det gjelder Alkymisten, så leste jeg den for 3-4 år siden, før jeg hadde begynt på "lese-rushet" mitt som voksen. Leste MASSE i 10-13 års alderen, så i 19-21 års alderen - og så en lang pause frem til i fjor, da jeg ble bitt av lesefeberen igjen ! Har vel aldri lest så mye som jeg har gjort dette året! Derfor - hvis jeg hadde lest den om igjen i dag, så er det godt mulig at jeg ville se på den som altfor lett. Men den var en fin bok for å vekke interessen for lesing og litt tanker om livet og en selv! See? I see. :-) Har det vel egentlig på samme måte. Lest mye før, så et opphold. Og jeg brukte også Alkymisten til å finne lesegleden igjen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271004-prust/#findComment-2196787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 I see. :-) Har det vel egentlig på samme måte. Lest mye før, så et opphold. Og jeg brukte også Alkymisten til å finne lesegleden igjen. :-) Hva skal du lese nå da? Jeg er nettopp ferdig med Kompani Orheim av Tore Renberg. Den likte jeg godt, og vil faktisk kjøpe den til man søster. Hun har et litt trøblete forhold til vår far - tenkte kanskje boka kunne hjelpe henne å sette ord på ting, og også se litt linjer og perspektiver - selv om forholdene ikke er liker. Jeg skal på biblioteket nå, og tar vel med meg to-tre romaner. Kom gjerne med tips! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271004-prust/#findComment-2196811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mchuldra Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Hva skal du lese nå da? Jeg er nettopp ferdig med Kompani Orheim av Tore Renberg. Den likte jeg godt, og vil faktisk kjøpe den til man søster. Hun har et litt trøblete forhold til vår far - tenkte kanskje boka kunne hjelpe henne å sette ord på ting, og også se litt linjer og perspektiver - selv om forholdene ikke er liker. Jeg skal på biblioteket nå, og tar vel med meg to-tre romaner. Kom gjerne med tips! Heia:-) Jeg har en annen interesse foruten bøker, og det er motorsyklen min. Så akkurat nå om dagen dreier det seg mest om tekniske bøker for hvordan lære å kjøre sykkel bedre. Men merker at jeg etter fem bøker på rappen på englesk, begynner å bli klar for litt lesestoff på norsk. Har ei bok av Carl Hiassen liggende på nattbordet. Krim med litt sort humor. Boka på nattbordet heter Farlig Fiske. Har tidligere lest Splitter Pine og Nakenbad. Er kombinasjoenen av krim og humor som fenger i de bøkenen. Ei anna bok som er verd å lese, er Klokken i Makedonia. Ei lett, lystig og varm bok. Merker jeg er påvirket av å ha lest tungt engelsk stoff, siden jeg bare har lette bøker i hodet nå. Kommer tilbake med mer siden. :-) Ha ei flott helg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271004-prust/#findComment-2197498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.