Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Reidar RoseF

Min erfaring er at å behanle angst/nervøsitet....er ikke C - preprater. Kun B - preparater.

Dette begrunner med :

Det har blitt en praksis at benzoldiazpiner er "tabu"

Vi går bakover i historien - vi har et meget bra preprat - div. benzodiasipiner.

Hvorfor bruker det vik det mere?

De såkalte "lukkepillene" - har liten eller ingen virkning på angst og depresjon.

Jeg personlig gikk på FONTEX (PROZAC).

Gikk på Fontex i 1 år.

Det var bare væva.

Ble vellr av alt : depresjon, tungsinn etc.

Men når jeg slutta med FONTEX, ble jeg totaltb frisk!

Sett på flere nettsteder at PROZAC (FONTEX) har en marinal effekt tl placebo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271058-nerv%C3%B8sitet/#findComment-2195930
Del på andre sider

Min erfaring er at å behanle angst/nervøsitet....er ikke C - preprater. Kun B - preparater.

Dette begrunner med :

Vi går bakover i historien - vi har et meget bra preprat - div. benzodiasipiner.

De såkalte "lukkepillene" - har liten eller ingen virkning på angst og depresjon.

Gikk på Fontex i 1 år.

Det var bare væva.

Jeg reagerer på at du på et slikt forum som dette er så til de grader kategorisk!

Det er mange her som bruker AD og det er mange som har fått svært god hjelp av disse preparatene.

Om du selv har dårlig erfaringer betyr IKKE at det er medisinen det er noe galt med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271058-nerv%C3%B8sitet/#findComment-2195941
Del på andre sider

Sarah Elizabeth

Dette begrunner med :

Gikk på Fontex i 1 år.

Det var bare væva.

Fordi SSRI og andre ad har terapeutisk virkning mens benzodiazepiner bare lindrer symptomene kortvarig. Når du bruker benzo, er det også slik at du vil bli nødt til å øke dosen mer og mer med tiden for å oppnå samme virkning, og du vil i lengden få mer angst enn du hadde i utgangspunktet. Det er stor fare for misbruk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271058-nerv%C3%B8sitet/#findComment-2195948
Del på andre sider

Gjest Jente31

Jeg reagerer på at du på et slikt forum som dette er så til de grader kategorisk!

Det er mange her som bruker AD og det er mange som har fått svært god hjelp av disse preparatene.

Om du selv har dårlig erfaringer betyr IKKE at det er medisinen det er noe galt med.

Denne vil jeg signere :-)

Jeg har også hatt kjempe god hjelp av antidepressiva. For meg gjorde det underverker, og jeg vet om flere som har hatt denne positive erfaringen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271058-nerv%C3%B8sitet/#findComment-2195955
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...