Gå til innhold

Borderline diagnose som brenner ut

Anbefalte innlegg

Gjest Boulet

Er det veldig vanlig at man når man blir eldre klarer å endre adferd og feks slutte med all utageringer og fungerer greit med mennesker rundt seg.Men at man likevel sliter med tomhetsfølelse og dårlig selvbilde og angst for å bli forlatt men man vet de sosiale kodene og hvordan man skal oppføre seg og gjør det.Altså jeg er nå 29 og er kommet der at jeg fungerer greit i forhold til venner,studier og familie.Likevel plages jeg med enormt dårlig selvbilde og føler at jeg på en måte faker.Jeg føler meg egentlig ikke elskverdig og hvis de virkelig kjente meg så ville de ikke kunne elske meg.Høres det rart ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271096-borderline-diagnose-som-brenner-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du skriver er ikke "rart". Slett ikke. Det er beklagelige sider ved nettopp denne lidelsen.

Jeg er ikke lege, så jeg skal være forsiktig med å komme med mange konkrete svar. Jeg mener imidlertid å ha lest at borderline/eupf ofte "brenner ut", som du uttrykker det, og at dette skjer i voksen alder (30+). Jeg har dessverre ingen referanse på dette for hånden. Kanskje NHD kan bidra med sin kunnskap.

Jeg ønsker deg imidlertid lykke til, og håper at dine symptomer blekner etterhvert, slik at livskvaliteten din vil øke.

Beste hilsner fra

Gjest Boulet

Det du skriver er ikke "rart". Slett ikke. Det er beklagelige sider ved nettopp denne lidelsen.

Jeg er ikke lege, så jeg skal være forsiktig med å komme med mange konkrete svar. Jeg mener imidlertid å ha lest at borderline/eupf ofte "brenner ut", som du uttrykker det, og at dette skjer i voksen alder (30+). Jeg har dessverre ingen referanse på dette for hånden. Kanskje NHD kan bidra med sin kunnskap.

Jeg ønsker deg imidlertid lykke til, og håper at dine symptomer blekner etterhvert, slik at livskvaliteten din vil øke.

Beste hilsner fra

takk for svar.Det er utrolig kjipt.Jeg er faktisk en ok person og jeg ser på tilbakemeldinger at jeg blir satt pris på .Men jeg tror det er på grunn av handlingene mine. Å føle seg elsket som man er uavhengig av alle feil og mangler som jeg har mange av.Jeg har mange negative sider som jeg ikke viser.I kristendommen sier man at det kun ner troen som frelser.Men i katolisismen så er handlinger like viktige. Jeg føler jeg lever litt som en dårlig katolikk i forhold til omverden.Med at jeg ikke tør å vise mine umodne negative sider eller når jeg totalt er dritt lei av alt og alle.En utrolig drittsykdom j

takk for svar.Det er utrolig kjipt.Jeg er faktisk en ok person og jeg ser på tilbakemeldinger at jeg blir satt pris på .Men jeg tror det er på grunn av handlingene mine. Å føle seg elsket som man er uavhengig av alle feil og mangler som jeg har mange av.Jeg har mange negative sider som jeg ikke viser.I kristendommen sier man at det kun ner troen som frelser.Men i katolisismen så er handlinger like viktige. Jeg føler jeg lever litt som en dårlig katolikk i forhold til omverden.Med at jeg ikke tør å vise mine umodne negative sider eller når jeg totalt er dritt lei av alt og alle.En utrolig drittsykdom j

Min eupf er brent ut og borte. Så ja, det er fullt mulig. Bare synd man ofte får høre at personlighetsforstyrrelser er nesten umulig å bli kvitt. Stå på!

Gjest mijjaja

psykologen som utredet og ga diagnosen til venninna mi sa at 'borderline er noe man kan ha nå, men som man ikke har 5 år etter.'

Er så mange forskjellige måter å ha det på også. Hun har ikke noe problemer med mennesker sosialt osv, men dårlig impulskontroll, er du 22, kan den absolutt bedres når du blir eldre (bare et eks.)

Annonse

Gjest Boulet

Det er meget vanlig. Mange av de mest utagerende borderlinesymptomene avtar kraftig omtrent ved den alderen du er nå.

Men man har vel borderline diagnosen likefullt og det er like plagsomt selv om man kontrollerer oppførselen sin.Altså tomhetsfølelse og usikkerheten og følelsen av å være defekt er jo fortsatt alvorlig symptomer som griper inn i livskvaliteten og gjør at det å ha fullverdige gode trygge relasjoner med andre vanskelig.Bare at man klarer å skjule det eller noe sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...