Gå til innhold

Borderline diagnose som brenner ut

Anbefalte innlegg

Gjest Boulet

Er det veldig vanlig at man når man blir eldre klarer å endre adferd og feks slutte med all utageringer og fungerer greit med mennesker rundt seg.Men at man likevel sliter med tomhetsfølelse og dårlig selvbilde og angst for å bli forlatt men man vet de sosiale kodene og hvordan man skal oppføre seg og gjør det.Altså jeg er nå 29 og er kommet der at jeg fungerer greit i forhold til venner,studier og familie.Likevel plages jeg med enormt dårlig selvbilde og føler at jeg på en måte faker.Jeg føler meg egentlig ikke elskverdig og hvis de virkelig kjente meg så ville de ikke kunne elske meg.Høres det rart ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271096-borderline-diagnose-som-brenner-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du skriver er ikke "rart". Slett ikke. Det er beklagelige sider ved nettopp denne lidelsen.

Jeg er ikke lege, så jeg skal være forsiktig med å komme med mange konkrete svar. Jeg mener imidlertid å ha lest at borderline/eupf ofte "brenner ut", som du uttrykker det, og at dette skjer i voksen alder (30+). Jeg har dessverre ingen referanse på dette for hånden. Kanskje NHD kan bidra med sin kunnskap.

Jeg ønsker deg imidlertid lykke til, og håper at dine symptomer blekner etterhvert, slik at livskvaliteten din vil øke.

Beste hilsner fra

Gjest Boulet

Det du skriver er ikke "rart". Slett ikke. Det er beklagelige sider ved nettopp denne lidelsen.

Jeg er ikke lege, så jeg skal være forsiktig med å komme med mange konkrete svar. Jeg mener imidlertid å ha lest at borderline/eupf ofte "brenner ut", som du uttrykker det, og at dette skjer i voksen alder (30+). Jeg har dessverre ingen referanse på dette for hånden. Kanskje NHD kan bidra med sin kunnskap.

Jeg ønsker deg imidlertid lykke til, og håper at dine symptomer blekner etterhvert, slik at livskvaliteten din vil øke.

Beste hilsner fra