Gå til innhold

Tankefeltterapi heksedoktori

Anbefalte innlegg

Har vært endel år plaga med angst og fobier for forsjellige ting som tunneller, fly , og sosiale sammenhenger, har prøvd forsjellige ting som samtale med sosionom, angstrening og angstreningskurs, men har ikke blitt særlig bedre egentlig, så kom jeg over noe på nettet som kalles tankefelt terapi og tenkte det hørtest utrolig flott ut når jeg leste om dette.....Jeg tok kontakt med nærmeste terapaut, det viser seg å være en frisørdame som har tatt sånt TFT kurs for å kunne utføre terapien. Jeg tok så mine første 2 timer i dag hos henne. Første timen måtte jeg fortelle om alt jeg hadde angst for og eventuellt problemer jeg hadde fra før, dette var no greit, men så begynnte behandlinga, jeg ble satt i en go stol og skulle først tenke på en farge, så skulle jeg i fantasien lage en figur ut av den fargen, etter det så skulle jeg vri og vende på den røde tingen i fantasien min og se om den skifta farge, eller forandra seg, etter jeg var ferdig med dette så skulle jeg tenke på et tall under 10 og forklare ho hvordan det tallet såg ut, om det var stort, lite eller tykk skrift osv.... så skulle jeg prøve å skille ut tallet fra tankene mine la det fare ut i løse luften, alt dette skulle jeg gjøre mens hun banka med fingrene sine under øynene mine og på karate punktet på handa mi. jeg måtte gjøre akkurat det samme med et 3 tall og et 1 tall også... innimellom måtte jeg åpne øynene mine og sirkulere rundt i ring, telle til 5 høgd og nynne noen strofer sang....så skulle jeg begynne å tenke på tinga jeg har angst for, late som jeg var i situasjonen, mens hun banka på meg, og spurte spørsmål om angsten min... etter en stund med banking så spurte hun meg om jeg ble roligere, må jo innrømme at når man får sånn behandling i en go stressless så blir man jo avslappa.......men jeg tror det var den gode stolen som gjorde dette og ikke at hun banka vekk uroen min...... Vel... etter denne timen så må jeg innrømme jeg har blitt veldig skeptisk til dette, at man bare skal kunne *banke* vekk fobier og problemer man har mentalt........ Derfor lurer jeg på hva dere andre her mener og om dere har erfaring med tankefelt terapi, eller er det bare lureri hele greia......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271100-tankefeltterapi-heksedoktori/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest meridianen

Hei! Jeg har selv det kurset og ja selvfølgelig er det noe som virker :) Det kan ikke virke på alle ,som med alle terapiformer, men tft gjør noe med en. Det er en utrolig effektiv behandling på dem den virker på. (opptil 90% synes jeg å huske)

Det er forståelig at du er i tvil, alle har rett til det. Men synes du den virker på deg, så er det veien til løsningen. Og så er du jo så heldig at du lærer metoden og kan behandle deg selv senere i livet, eller dine venner mm.

Da jeg studerte tft var vi hverandres "kaniner". Jeg fikk behandling for noe som lå flere år tilbake i tid. Det gjorde noe med hele meg. Jeg fikk tilbake selvtillit jeg aldri trodde jeg kunne oppleve. Det virket med tft på meg.

Jeg har også fått behandlet endel mennesker, men mest på fobier. Jeg vil fortelle om ei dame som hadde edderkoppfobi. Det var så ille at hvis hun så en edderkopp på gulvet så dristet hun seg til å kaste vått papir på den, for at den skulle bli fanget. Noen ganger måtte det flere papirer til fordi hun stod så langt borte :) Der ble papiret og edderkoppen liggende til mannen kom hjem på ettermiddagen.

Jeg behandlet henne i ca en time og hun følte seg rolig og trøtt og deilig avslappet da jeg gikk. Jeg kontaktet henne en uke senere for å høre hvordan hun hadde det. Jo da hadde hun det fint. "_Nå er jeg på spindelsvev-jakt ute rundt huset. Det har alltid irritert meg så med alt spindelsvevet. Også har jeg fått fjernet spindelsvev fra bærbusken min i hagen, så nå har jeg tømt den for bær. Det er mange år siden sist jeg gjorde det._" Jeg var selvfølgelig kjempeglad for at fobien var sporløst borte, men hun var enda mer glad.

Jeg har også behandlet frykt og depresjoner med godt resultat. Jeg synes du skal virkelig fortsette dersom du følte noe skjedde med deg i dag. Lykke til!!!!!!

om du føler det virker er det vel irellevant om det evt ikke kan dokumenteres så vitenskapelig at det virker. Det kan ha med placeboeffekt , det kan også ha med at personen som driver med den alternative behandlingen har god menneskekunnskap og er en god hjelper på grunn av det.

Altså om du kaster bort penger på noe som ikke virker og som muligens er totalt svindel er det jo galt.

Men føler du det hjelper så er det vel greit?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...