Gjest vaskekjærringa Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Har begynt som vikar for en liten vaske jobb og så på lønsslippen at lønna var på 101,90 kr. Dro avsted og klaget litt muntert at dette må da være feil. Men nei da, det er timeslønna jeg får. Dette må da være langt under minste lønn vel? For en annen arbeids giver gir meg 126,noe i timelønn, samme type jobb. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Litt off topic, kanskje, men jeg forundrer meg over folk som starter i en jobb uten å spørre om hva de får i lønn på forhånd. Forøvrig syns jeg lønna hørtes veldig lav ut, men jeg har ikke greie på det du lurte på. ;-) 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Kom timelønna som en overraskelse på deg da? Visste du ikke timelønnen før du stod der med lønnsslippen? Trodde alle visste hvilken lønn de fikk når de tok en jobb jeg men. Men jeg aner ikke hva som er minstelønn jeg da, så kan ikke hjelpe deg der. 0 Siter
Gjest aniio Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Da jeg begynte å vaske for over 10 år siden var lønna så lav. Da jeg sluttet for et par år siden hadde jeg ca 125 kr pr time. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Hundre kroner timen er ikke uvanlig for vaskejobber... 0 Siter
Speak Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Hadde dere ikke disutert lønn før du begynte der da? Litt vesentlig er det vel også hvor gammel du er. Vet at vi betaler pr. gang når de vasker her på bruket. Jobben er beregnet til 5 timer, men går visstnok på ca. 3,5 time. Utgangspunktet er 100,- pr. time for ei på 16. Men ho får jo effektivt over 140,- ettersom ho er rask. 0 Siter
lex Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 I motsetning til det mange tror er det ingen lovbestemt minstelønn i Norge. I teorien kan man avtale hvilken som helst lønn. Noe annet er det når det foreligger tariffavtaler etc. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.