Gå til innhold

Hvordan klare å fortelle det?

Anbefalte innlegg

Gjest vil være anonym akkurat nå

Har slitt lenge med dep. I flere år for å være ærlig. Har flere selvmordsforsøk bak meg, og vil ikke oppleve det igjen. Har vært fin ganske lenge nå. Men nå kjenner jeg at tankene kommer smygenes. og jeg klarer simpelthen ikke å slutte å gråte. Vil så gjerne fortelle psykologen min hvordan jeg egentlig har hatt det den siste tiden, åpne meg og være ærlig om hvor tankene mine går. Men jeg klarer det simpelthen ikke. Hvorfor klarer jeg ikke å fortelle det? Og hvordan skal jeg klare å finne styrke til å si det som gjør så vondt? Vet det er kjempe tåpelig osv. Men skulle virkelig ønske et mirakel, en knapp en kunne trykke på så ble alt fint. Istede for medikamenter som bare gjør meg likegyldig og dårlig. Skulle ønske noen kunne stryke bort minnene og tankene. Vet så altfor godt at skal jeg klare å komme meg opp igjenn så må jeg klatre opp selv. Men man må jo få lov til å ønske at noen bare kunne dra meg opp. Men det jeg virkelig trenger hjelp til er hvordan jeg skal klare å si det som ligger i meg. Alle de ordene som blir sittene igjen, eller erstattet med andre ord. Bare for at de vil holdes hemmelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271165-hvordan-klare-%C3%A5-fortelle-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes at det du forklarte her, var et kjempeflott utgangspunkt å fortelle psykologen. Start med å fortelle at du synes det er vanskelig å fortelle alt, og jobb deretter. Ting man sliter med, er hardt å fortelle til andre: Det kan være angst, at man skammer seg osv.. For å kunne komme et sted må man starte et sted.. Jeg vet hvordan det er og føler med deg, men for å få hjelp til det vanskeligste i livet ditt, må noen hjelpe deg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...