Gå til innhold

tannbehandling

Anbefalte innlegg

Gjest vondt

Hei "dr online"

Jeg er en mann på 32 år som har problemer med tennene mine. Har i alle år pusset og stelt tennene mine som alle andre. Men har pr i dag svært dårlige tenner - jeg tror samtlige tenner er skadet. Plages med tannverk som nesten er uutholdelig. Jeg klarer ikke å smile og le lenger fordi tennene mine er så stygge. Det er blitt et stort problem for meg å skjule tennene mine hele tiden. Alfor mye av min tankevirsomhet går til mine tenner, jeg er redd for at det nå også er blitt et psykisk problem for meg i tillegg til smerter. De tre-fire siste årene har jeg bare kunne tygge med venstre side, tror ikke det er så heldig heller. Hvis jeg nå var styrtrik så hadde det vært en grei sak og ordne opp i men jeg er da ikke det. Jeg er far til fem barn - tre med min kone pr i dag og to som jeg yter bidrag til. Jeg har fast jobb i ltr 19, min kone har ikke inntekt. Hvordan kan jeg skaffe meg sårt tiltrengt tannbehandling når jeg ikke har økonomi til det. Min kone fikk reparert EN tann og det kostet nesten fem tusen kroner, jeg har sikkert 12-15 tenner som må repareres. Ja du har gjettet riktig - jeg trenger HJELP....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27117-tannbehandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hvorfor har du dårlige tenner når du passer på dem som du sier?

Tenner blir ikke stygge heller uten grunn. Det finnes arvelige sykdommer som kan gi slik effekt. Er det blitt undersøkt?

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med en tannlege. La ham undersøke deg og gi deg et prisoverslag. Undersøkelsen vil være et grunnlag for en søknad til trygdekontoret dersom det er sykdom i tannsettet som kvalifiserer til det, eller til sosialkontoret.

Dersom din kone har betalt kr 5000 for en tann er det helt ekstraordinært.

Overvinn angsten din så kanskje du vil oppleve at situasjonen din slett ikke er så ille som du tror.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27117-tannbehandling/#findComment-110892
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...