Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke Nhd, men vil bare si at jeg føler med deg. Du har vært igjennom mye på kort tid nå, og jeg får en følelse av at du har brukt mye energi på å fokusere på samboer og barn. Kanskje det er nå du du har muligheten til å kjenne etter hvordan du egentlig har det, og jobbe med egne ting.

Samlivsbrudd er som regel vondt, selv om ting har vært destruktivt. Ting kan ha på en måte vært forutsigbart, og endringer hvor man ikke vet helt hvor man går, kan være skremmende.

Jeg vil ikke komme med direkte råd til deg, men jeg tror det vil være viktig å ta imot de hender som strekkes ut til deg akkurat nå. Samt det å være åpen og ærlig på hvordan du har det ovenfor de rundt deg. Veien kan være tung å gå, men du vil sannsynligvis vokse mye på det.

Selv er jeg over en depresjon jeg hadde i vinter, og jeg ser at jeg er litt klokere tross alt. Ser mer sammenhengen på hvorfor jeg følte meg så elendig rent følelsesmessig. Målet mitt blir å gi meg selv det jeg trenger for å slippe å få det så vondt. Det er grenser for hva vi klarer å stå i alene, og nettverk er viktig i slike kriser.

Jeg ønsker deg alt godt, og prøv å tenke etter på hva du trenger akkurat nå for å få det bedre. Jeg synes du har vist styrke jeg da, som allerere har gjort endringer både i fht ungene og samlivet ditt.

Smerten varer ikke evig, den går over. Men det er tungt å stå i når det blåser som verst. Hvis du har lyst, og tør, så kan vi godt ha litt kontakt via msn: [email protected], men opp til deg. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Vil bare si at jeg vet noe om smerte, og hvor vondt det kan gjøre. Men at den også er en kilde til vekst og modning.

Klem, og ønsker deg en god dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271243-kj%C3%A6re-deg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Tusen takk, meira. Det betyr kjempemye for meg, det du skriver. Blir rørt jeg :-)

Det er mange som har engasjert seg i dette her, og det er jeg utrolig takknemlig for. Det betyr veldig mye for meg. Jeg hadde antageligvis ikke klart det uten.

Men det finnes et liv utenfor dol også.

Men jeg blir forvirret av de rundt meg, i RL. På dol har jeg fått kjempe hjelp. Men jeg trenger å snakke med noen, ansikt til ansikt, om dette. Det er få som vet det. Ikke tør jeg å snakke med hvem som helst heller, om volden. Jeg tenker på evt konsekvenser det kan få, både for meg og han. For vi skal leve, også.. Jeg ønsker ikke å bli sett på som et "offer", og jeg ønsker ikke at folk skal tenke "ja, der går barnemishandleren" osv.

Det er så utrolig vanskelig, dette. Men også veldig nødvendig. Og som sagt, jeg setter kjempestor pris på den omtanke og varme som du og andre har vist. Jeg er dypt rørt over deres engasjement, og kommer aldri til å glemme det.

Ja, kansje tar jeg kontakt på mail en dag! :-) Din adr er notert. Og du.. tusen takk for kloke ord, i ditt innlegg. Det tar jeg med meg. Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271243-kj%C3%A6re-deg/#findComment-2196942
Del på andre sider

Tusen takk, meira. Det betyr kjempemye for meg, det du skriver. Blir rørt jeg :-)

Det er mange som har engasjert seg i dette her, og det er jeg utrolig takknemlig for. Det betyr veldig mye for meg. Jeg hadde antageligvis ikke klart det uten.

Men det finnes et liv utenfor dol også.

Men jeg blir forvirret av de rundt meg, i RL. På dol har jeg fått kjempe hjelp. Men jeg trenger å snakke med noen, ansikt til ansikt, om dette. Det er få som vet det. Ikke tør jeg å snakke med hvem som helst heller, om volden. Jeg tenker på evt konsekvenser det kan få, både for meg og han. For vi skal leve, også.. Jeg ønsker ikke å bli sett på som et "offer", og jeg ønsker ikke at folk skal tenke "ja, der går barnemishandleren" osv.

Det er så utrolig vanskelig, dette. Men også veldig nødvendig. Og som sagt, jeg setter kjempestor pris på den omtanke og varme som du og andre har vist. Jeg er dypt rørt over deres engasjement, og kommer aldri til å glemme det.

Ja, kansje tar jeg kontakt på mail en dag! :-) Din adr er notert. Og du.. tusen takk for kloke ord, i ditt innlegg. Det tar jeg med meg. Klem fra

vil bare si jeg har satt pris på dine innlegg selv om det har vært vondt og lese av og til.Og jeg synes du har kommet utrolig langt og det er også godt å lese.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271243-kj%C3%A6re-deg/#findComment-2196954
Del på andre sider

Gjest Jente31

vil bare si jeg har satt pris på dine innlegg selv om det har vært vondt og lese av og til.Og jeg synes du har kommet utrolig langt og det er også godt å lese.

Takk til deg også, Deanna :-)

Ja, har kommet kjempelangt. Jeg er faktisk veldig overrasket over meg selv også, for at jeg i hele tatt greide å åpne opp og fortelle iallefall helsesøster og lege, om ting som skjedde i heimen.. For akkurat dette lå veldig veldig langt inne.... Jeg har vært fortvilet mang en gang, pga det. Jeg har ikke visst hva jeg skulle gjort. Men nå er det i gang, og det var ikke farlig engang :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271243-kj%C3%A6re-deg/#findComment-2197022
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...