Gå til innhold

Driver psykologen med selvskading?

Anbefalte innlegg

Gjest gruppedeltaker
Skrevet

Går i en samtalegruppa, hvor en psykolog og en psykiatrisk sykepleier leder gruppene.

Jeg har blitt litt fiksert på armen til psykologen. Enten har hun blitt klort av katt, eller et annet villdyr, eller så har hun kanskje skadet seg selv?

Jeg har hørt om psykologer som sliter i livet, gikk blant annet til en psykolog som møtte på jobb i bakrus.

Hva er sannsynligheten for at hun er selvskader? Er selvskading like utbredt blant alle sosiale lag og yrkesgrupper? Er det like vanlig som misbruk av alkohol?

Skrevet

Tror det er lite forskning om dette, men har hørt at 1 av 600 ungdommer skader seg selv, så det vil vel innebære at enkelte voksne også gjør det. Mange utdanner seg som psykologer i kanskje en tidlig alder, så alle takler nok ikke dette like godt. De må kunne takle å høre på alt fra incest til selvmord, mange kan miste pasientene sine. Men jeg må bare si at det virker sinnsykt uforsvarlig å vise armene sine på denne måten.. Så kanskje det er noe annet: Han kan kanskje jobbe med noe utenom der han skader seg, bygger hus, har mange dyr osv..Håper på det. Tror flere sliter med alkohol, der har de ivertfall litt klarere tall.. Mange som skader seg selv viser det aldri

Gjest gruppedeltaker
Skrevet

Tror det er lite forskning om dette, men har hørt at 1 av 600 ungdommer skader seg selv, så det vil vel innebære at enkelte voksne også gjør det. Mange utdanner seg som psykologer i kanskje en tidlig alder, så alle takler nok ikke dette like godt. De må kunne takle å høre på alt fra incest til selvmord, mange kan miste pasientene sine. Men jeg må bare si at det virker sinnsykt uforsvarlig å vise armene sine på denne måten.. Så kanskje det er noe annet: Han kan kanskje jobbe med noe utenom der han skader seg, bygger hus, har mange dyr osv..Håper på det. Tror flere sliter med alkohol, der har de ivertfall litt klarere tall.. Mange som skader seg selv viser det aldri

Hei

Jeg bare så armen hennes ganske tilfeldig en gang hun tok av seg genseren. Ellers er ikke arrene så synlige.

Ja det er svært sannsynlig at arrene kommer av en vill katt. Kan bare ikke la være å tenke på at hun skader seg selv. Og ingen tror hun gjør det, pga hun er psykolog og ikke burde drive med sånt selv. Om en psykolog har en arm full av arr så vil vel de færreste tro at hun har gjort det selv? Men hvis jeg viser frem min arm, med arr fra vanskelig ungdomsår, så er det ingen fagfolk som ville trodd meg hvis jeg sa at jeg hadde en gal katt.

Skrevet

Hei

Jeg bare så armen hennes ganske tilfeldig en gang hun tok av seg genseren. Ellers er ikke arrene så synlige.

Ja det er svært sannsynlig at arrene kommer av en vill katt. Kan bare ikke la være å tenke på at hun skader seg selv. Og ingen tror hun gjør det, pga hun er psykolog og ikke burde drive med sånt selv. Om en psykolog har en arm full av arr så vil vel de færreste tro at hun har gjort det selv? Men hvis jeg viser frem min arm, med arr fra vanskelig ungdomsår, så er det ingen fagfolk som ville trodd meg hvis jeg sa at jeg hadde en gal katt.

Spør henne da vel. Godt mulig hun har slitt med dette selv en gang. Kanskje det er derfor hun ble psykolog? Eller kanskje hun bare har operert sener på armen? Psykologer er bare vanlige mennesker de også.

Gjest og hva så?
Skrevet

Det kan vel hende at arrene er gamle, mange år gamle kanskje. Hvis hun i sin ungdomstid drev med selvskading, blir jo ikke arrene borte. Også psykologer, leger og hvilke som helst andre yrkesgrupper kan da vel ha hatt tøffe ungdomsår en gang. Skal man jobbe med mennesker, er det faktisk ikke så dumt at man selv har vært gjennom vanskelige tider en gang, og klare å komme seg gjennom det.

Men, det høres like sannsynlig ut at det kan være klor fra katt. Jeg vet om flere "kattemennesker" som har varige arr på armene! (har du feks forsøkt å bade en skitten katt noen gang, he he)

Enten arrene hennes skyldes det ene eller det andre, syns jeg IKKE du skal spørre henne om det. Det er jo ingen som har noe med det, rett og slett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...