morsan Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Det er jo veldig hyggelig gjort, synes jeg! I respekt for deres svigerdatter. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181452 0 Siter
Gjest synes jeg Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Hyggelig gjort? Det skulle da bare mangle 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Skulle da virkelig bare mangle at svigerforeldre stiller opp når svigerdatterens nære slektninger dør. 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Å det var godt. Jeg så nettopp på avisen i byen at de ikke skulle. Ja det skulle bare mangle.... 0 Siter
svimle72 Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Skulle bare mangle egentlig. Det er jo svigerdattera deres. Når min pappa døde for to år siden,så var det meninga svigermor og to svigersøstre skulle komme i begravelsen(6 timer unna) Men så ombestemte de seg for toget kom inn til stasjonen kl 6 og HVA skulle de finne på frem til begravelsen??? Glemmer ALDRI den skuffelsen...... Eller kanskje det bare er meg som er hårsår??? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Til syvende og sist oppfører de seg sikkert ikke så veldig annerledes enn folk flest. :-) 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Skulle bare mangle egentlig. Det er jo svigerdattera deres. Når min pappa døde for to år siden,så var det meninga svigermor og to svigersøstre skulle komme i begravelsen(6 timer unna) Men så ombestemte de seg for toget kom inn til stasjonen kl 6 og HVA skulle de finne på frem til begravelsen??? Glemmer ALDRI den skuffelsen...... Eller kanskje det bare er meg som er hårsår??? Bare en av fire av min manns søsken kom i min fars begravelse.... Det er ikke langt å reise heller. Jeg var ikke skuffa akkurat da, hadde nok å tenke på. Men senere har jeg tenkt at det var dårlig av de. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Skulle bare mangle. Jeg ville reagert om de ike dro. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Bare en av fire av min manns søsken kom i min fars begravelse.... Det er ikke langt å reise heller. Jeg var ikke skuffa akkurat da, hadde nok å tenke på. Men senere har jeg tenkt at det var dårlig av de. Enkelte på min mors side ga faen i min fars begravelse. Samme fuckings folka som rabler når jeg sniker meg unna diverse konfirmasjoner og vås. Men det er klart kongeparet stiller i begravelsen. Noe annet ville sagt mye om dem. 0 Siter
Gjest Underskrift Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Noe annet ville jo bare vært helt på tryne da. Om mamma eller pappa dør, ville jeg vel tro at min svigermor ville dukket opp...... 0 Siter
Hønemoren Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Skulle bare mangle. Jeg ville reagert om de ike dro. Akkurat det samme tenkte jeg med en gang jeg hørte det på nyhetene. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Skulle bare mangle egentlig. Det er jo svigerdattera deres. Når min pappa døde for to år siden,så var det meninga svigermor og to svigersøstre skulle komme i begravelsen(6 timer unna) Men så ombestemte de seg for toget kom inn til stasjonen kl 6 og HVA skulle de finne på frem til begravelsen??? Glemmer ALDRI den skuffelsen...... Eller kanskje det bare er meg som er hårsår??? Nei, du er IKKE hårsår. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Jeg synes nå det bare skulle mangle. Det er faren til svigerdattera. 0 Siter
morsan Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Skrevet 25. mars 2007 Skulle bare mangle egentlig. Det er jo svigerdattera deres. Når min pappa døde for to år siden,så var det meninga svigermor og to svigersøstre skulle komme i begravelsen(6 timer unna) Men så ombestemte de seg for toget kom inn til stasjonen kl 6 og HVA skulle de finne på frem til begravelsen??? Glemmer ALDRI den skuffelsen...... Eller kanskje det bare er meg som er hårsår??? Verken svigerforeldre eller svigerinne kom i min fars begravelse, og de nevnte ikke dødsfallet med ett ord da jeg traff dem første gang etterpå! Riktignok hadde min mann og jeg 'bare' bodd sammen et halvt års tid da faren min døde, og svigers hadde bare truffet faren min en gang, men dog.... 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 26. mars 2007 Skrevet 26. mars 2007 Verken svigerforeldre eller svigerinne kom i min fars begravelse, og de nevnte ikke dødsfallet med ett ord da jeg traff dem første gang etterpå! Riktignok hadde min mann og jeg 'bare' bodd sammen et halvt års tid da faren min døde, og svigers hadde bare truffet faren min en gang, men dog.... Det synes jeg er aldri så lite sjokkerende, egentlig. Det sier jo alt om deres evne til å ta andres perspektiv, være nær, snakke om ting og se seg selv i relasjon til andre mennesker. Dessuten kan man jo forvente at du ble betraktet som en del av den utvidete familien deres, og at deltagelse i sorgen dermed falt dem naturlig. Men ikke alle familier har gode relasjoner eller opptrer støttende. Du må trøste deg med at det er deres evner og ressurser det skorter på, og ikke din status i familien. Men jeg skjønner at du reagerer og føler deg oversett i din sorg. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok sagt at jeg savnet dem i begravelsen, men der må jo folk gjøre sine vurderinger utifra eget ståsted og vurdering av totale familieforhold. Vil bare si deg at jeg skjønner at du er sår, og at dine svigerforeldre ikke virker videre oppegående på meg. Sannsynligvis er de bare meget usikre. Mvh, 0 Siter
morsan Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Skrevet 27. mars 2007 Det synes jeg er aldri så lite sjokkerende, egentlig. Det sier jo alt om deres evne til å ta andres perspektiv, være nær, snakke om ting og se seg selv i relasjon til andre mennesker. Dessuten kan man jo forvente at du ble betraktet som en del av den utvidete familien deres, og at deltagelse i sorgen dermed falt dem naturlig. Men ikke alle familier har gode relasjoner eller opptrer støttende. Du må trøste deg med at det er deres evner og ressurser det skorter på, og ikke din status i familien. Men jeg skjønner at du reagerer og føler deg oversett i din sorg. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok sagt at jeg savnet dem i begravelsen, men der må jo folk gjøre sine vurderinger utifra eget ståsted og vurdering av totale familieforhold. Vil bare si deg at jeg skjønner at du er sår, og at dine svigerforeldre ikke virker videre oppegående på meg. Sannsynligvis er de bare meget usikre. Mvh, Jeg er helt enig med deg - det er sjokkerende. Men det er mange år siden, så jeg tenker ikke på det lenger, unntatt når slikt som dette med f eks Sven O dukket opp. Uansett tusen takk for gode ord - det varmer å høre at det ikke er _meg_ det er noe galt med! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.